- Quatre persones es van formar per participar de manera activa en les diferents sessions, amb una valoració molt positiva de la seva intervenció.
- L’Ajuntament de Vilanova del Camí ha tirat endavant el projecte esTIC+aprop, de la mà del Consell Comarcal de l’Anoia.
La pandèmia ha deixat palès la importància de l’ús de les noves tecnologies per a la comunicació. Especialment, entre aquells col·lectius vulnerables que han hagut de prendre més restriccions en la interacció personal. També ha deixat constància de la bretxa digital i dels obstacles a l’hora de fer servir aquesta tecnologia.

Aquesta detecció s’ha vist agreujada en la població major de 65 anys, o bé per la manca d’ordinadors, tauletes o mòbils, o bé per la falta de coneixement per utilitzar-los. A això cal sumar que ha estat el col·lectiu que ha rebut l’impacte més gran de la pandèmia, com a població diagnosticada de risc, obligada a fer un llarg confinament.
Per intentar pal·liar aquesta situació va néixer el projecte esTIC+aprop que ha tingut com a punt de partida sobretot els entorns rurals i urbanitzacions, per l’aïllament físic i per les dinàmiques de solitud i aïllament social generades. Dinàmiques que propicien l’aparició d’altres problemàtiques relacionades amb la salut.
El Consell Comarcal de l’Anoia va iniciar el projecte esTIC+aprop amb l’objectiu de facilitar la formació bàsica en noves tecnologies a la gent gran. L’objectiu ha estat donar a conèixer les possibilitats de comunicació i informació que pot oferir el telèfon mòbil o la tauleta, i les aplicacions més habituals com ara WhatsApp, tot plegat per pal·liar la soledat no desitjada i a la vegada, que les persones es poguessin sentir acompanyades i informades.
Vilanova del Camí, des de la regidoria de la Gent Gran, es va adherir al projecte i va buscar voluntariat per participar-hi. Han estat quatre les persones que van oferir-se voluntàries i van rebre la formació per a poder dur a terme aquesta tasca que han realitzat al Casal de la Gent Gran de Vilanova del Camí, entre les persones usuàries.
La valoració del resultat és molt positiva i satisfactòria per ambdues bandes.
