Dijous, 26 maig, 2022
  • Qui som
  • Contacta
  • Programes
  • Podcast
  • ràdio en línia
  • Butlletí digital
  • Publicitat
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Urbanisme
    • Política
    • Partits polítics
    • Agermanament
    • Llei de barris
    • Comarca
  • Societat
    • Salut
    • Policia Local
    • Medi Ambient
    • Educació
    • Gent Gran
    • Joventut
    • Infància
    • Entitats
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
  • Esports
  • Comunicació
    • Àudio
    • Àlbums Fotogràfics
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Butlletí i Guia
    • Ple municipal – TV
    • Publicacions
    • TV – Multimèdia
    • Hemeroteca
No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

La ponència de Salvador Cardús i el reconeixement a la comunitat educativa tanquen el VilaEduca 2019

20 de novembre de 2019
Compartir en FacebookCompartir en TwitterEnviar per emailEnviar per whatsapp
festa educacio nov2019 (16)

Can Papasseit va acollir aquest divendres una nova edició del VilaEduca, la Festa de l’Educació de Vilanova del Camí. Una vetllada que va encetar-se amb diferents tallers adreçat a infants i joves i que va acabar amb una ponència del sociòleg, periodista i escriptor Salvador Cardús i el tradicional reconeixement a la comunitat educativa


Educació i Infància

Àrea informativa dedicada


La quitxalla i el jovent van ser els protagonistes de la primera part del Vilaeduca, que va tornar a comptar amb els tallers d’experimentació de Lab 06, els de Lego i els de Robòtica. Enguany i per salvar el fred es van fer a l’interior de Can Papasseit.

Simultàniament, Rubén Caldito de l’acadèmia Auntempo, va dirigir un taller workshop de música que va introduir l’acte institucional que va obrir la regidora d’Educació Eva Vadillo.

La regidora va comparar la tasca d’educar a un camí, “a voltes fàcil i planer i a voltes molt costerut i pesat que cal fer plegats: famílies, mestres i professors, alumnat, ciutadania i com no, les administracions. Perquè crec, va dir Vadillo,  que només si el recorrem conjuntament, superarem els obstacles i podrem gaudir en millors condicions del paisatge que ens ofereix”.

Tot seguit, el sociòleg, periodista i escriptor, Salvador Cardús, va fer una ponència sobre el fer de “Fer de mares i pares en temps d’incertesa”. El Dr. Cardús, va parlar de la incertesa com una part de la condició humana que ens permet millorar i superar-nos. Així mateix va parlar dels valors, tot i que va reconèixer que ell prefereix parlar de virtuts i del poder d’educar-les. Cardús va parlar de la virtut de la temprança, la virtut de la paciència… per fer front a les vicissituds de la vida.

La ponència de Salvador Cardús va ser força ovacionada pel públic assistent, una seixantena de persones, la majoria procedents dels centres educatius del municipi que va ser reconegut també en el marc de la Festa de l’Educació.

Des de l’Ajuntament vilanoví es fa agrair i reconèixer la trajectòria professional d’Andreu Pedregosa, que va exercir de conserge de l’Escola Joan Maragall des de 1984 fins a la seva jubilació el curs passat.

També es va fer un reconeixement a Montserrat Vilalta, que es va jubilar el passat mes de juny després de treballar durant 28 anys a l’Escola Joan Maragall.

I el tercer reconeixement va ser per a Josep Maria Solé, de l’Escola Marta Mata, coordinador TIC, TAC, i conegut com “l’home del núvol”, del drive, del Google Suite for Education, dels racs, dels cables i dels chromebooks…

  • festa educacio nov2019 (63) (Large)
  • festa educacio nov2019 (69) (Large)
  • festa educacio nov2019 (62) (Large)

Reconeixements als projectes de centre: els vincles que eduquen, el 2n en dansa i el Servei Comunitari

Des de la regidoria d’Educació també va oferir un reconeixement a diferents projectes de centre. Així, per exemple, es va posar en valor el projecte dels vincles que eduquen de les llars d’infants La Baldufa i El Molinet, aquests lligams que proporcionen als nens i nenes seguretat emocional i sentiment de pertinença al grup des de les primeres etapes d ela vida.

També es va destacar al 2n en dansa que comparteixen les escoles Joan Maragall, Pompeu Fabra i Marta Mata. Un projecte que els ha permès celebrar el Dia Mundial de la Dansa amb l’ alumnat i fomentar els valors de compartir, respectar, aprendre, cooperar i gaudir amb la complicitat de diferents entitats del municipi.

I, també es va posar de relleu el Servei Comunitari de l’Institut Pla de les Moreres. Un servei coordinat per Motse Marimón que ja ha implicat uns 400 joves de 4t d’ESO que han pogut experimentar i protagonitzar accions de compromís cívic amb la col·laboració d’entitats i centres educatius locals.

L’Alcaldessa Noemí Trucharte va cloure l’acte acadèmic amb una intervenció en la qual va elogiar la tasca que es fa des dels diferents centres d’ensenyament públic del municipi i va tornar a posar l’Ajuntament a disposició dels equips educatius per continuar avançant en favor d’una educació de qualitat.

La Festa de l’Educació, VilaEduca, es va tancar amb un refrigeri que va obrir un espai molt interessant d’ intercanvi d’impressions.

A banda de l’alcaldessa i la regidora d’Educació, Noemí Trucharte i Eva Vadillo, respectivament, van participar a l’acte la regidora de Cultura, Carlota Silva, la de la Gent Gran i Solidaritat, Laura Pavón, el d’Esports, Rafael Gabarri i el d’Urbanisme, José Saucedo. També hi van ser presents els regidors d’ERC Marc Bernáldez i David Roig i el de Junts per Vilanova, Jordi Barón.

Etiquetes: EducacióEnsenyamentHomenatgereconeixementVilaEduca
Notícia anterior

L’àvia més longeva de Vilanova del Camí, Conxita Caselles, celebra 110 anys | FOTOS

Notícia següent

Un milers d’escolars vilanovins es donen la mà en el Dia Universal dels Drets dels Infants | FOTOS

Relacionat Notícies

amenaces marc castells
Ajuntament

Rebuig i condemna de l’Ajuntament de Vilanova davant els insults i amenaces a Marc Castells

25 de maig de 2022
romeria Virgen Hitos 2-dt
Cultura

La UCE Anoia celebra un reeixit retorn de la Romeria comarcal enmig d’un episodi de calor històric

25 de maig de 2022
CHV senior B en joc amb el Molins de Rei
Esports

Merescuda 4a posició del sènior B amb una última victòria davant l’Handbol Molins de Rei 

25 de maig de 2022
Notícia següent
aeria-Dret-dels-Infants-1

Un milers d’escolars vilanovins es donen la mà en el Dia Universal dels Drets dels Infants | FOTOS

Cercador

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanova vilanova logo letra (1)
televisio vilanova logo letra (1)
radio nova logo letra (1)
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Per a més informació

  • Contacta
  • Ràdio en línia
  • Podcast
  • Butlletí digital
  • Avís legal i política de privacitat
  • Política de cookies (EU)

Segueix-nos

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
  • Notícies – Vilanova Informació
    • Ajuntament
    • Cultura
    • Comunicació
    • Esports
    • Economia
    • Societat
  • Ràdio en línia – radionova.cat
  • Programes i podcasts
  • Butlletí digital
  • Contacta

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Manage Cookie Consent
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferències
{title} {title} {title}
Enviar missatge
1
radionova.cat
Hola 👋
Aquest és el WhatsApp de Ràdio Nova.