La Transconca 2023 ha estat tot un èxit. La segona edició d’aquest esdeveniment esportiu i solidari ha sumat la complicitat de 732 persones. L’organització havia previst set rutes, una per cada municipi participant i, la de Ruta Hurler, que sortia de Vilanova del Camí va ser una de les més participades amb 176 inscripcions.
Tot i que el matí de diumenge es va llevar plujós i va demorar una mica la sortida, es van aconseguir repartir els dorsals i iniciar la marxa en direcció a La Pobla de Claramunt. Va ser una passejada de gairebé set quilòmetres, força assequible, que va transcórrer sense incidències i en un ambient distès i festiu.
El regidor d’Esports, Rafael Gabarri, va acompanyar als participants en l’arc de sortida, ubicat, aquest any, a la zona esportiva Can Titó. També hi van ser presents, Anna Mendoza, presidenta de MPS i la regidora d’esports de La Pobla de Claramunt, Berta Pons.
Organitzat per l’Ajuntament de La Pobla i l’associació de malalties minoritàries MPS – Lisosomals i la col·laboració els ajuntaments de la MICOD, l’acte ha assolit el repte que plantejava, donar visibilitat a les malalties minoritàries o rares i posicionar-les com una prioritat social i sanitària.
Des de l’organització han fet arribar un agraïment a totes les persones participants per compartir l’experiència així com a les persones voluntàries, col·laboradors i espònsors per l’esforç i treball que han dut a terme per fer possible aquesta nova edició.
Els recorreguts
A més del traçat complet que sortia d’Igualada i acabava a la Pobla de Claramunt, s’oferien diferents itineraris i un recorregut adaptat. Cada traçat ha estat batejat amb el nom d’una malaltia minoritària diferent aprofitant la proximitat del Dia Mundial de les Malalties Minoritàries, el 28 de febrer.
Entre les novetats respecte a l’any anterior, en aquesta ocasió la prova s’obria també a la participació de mascotes, com ara gossos, i comptava amb la presència del showman Pep Callau per a amenitzar l’activitat.
A més, amb motiu de la celebració del seu vintè aniversari, l’associació MPS-Lisosomals va repartir xocolatines entre les persones participants.
Imatges de la Transconca 2023 a Vilanova del Camí



