L’Associació d’Esclerosi Múltiple de la comarca de l’Anoia, l’AEMA, va celebrar dijous la segona jornada de l’Associació amb l’objectiu de donar a conèixer com es viu amb esclerosi múltiple i com afecta a les persones que envolten aquests malalts.
La jornada explica Dolors Canal, presidenta de l’AEMA, va complir amb totes les expectatives i va aplegar prop d’una vuitantena de persones. Canal estava especialment satisfeta perquè gràcies a la jornada han sumat dues noves incorporacions a l’entitat.
Des de l’entitat volien dedicar aquest acte a la família, que els acompanya de manera incondicional els efectes d’aquesta malaltia neurogenerativa que afecta de múltiples maneres.
Malgrat que fa més de vint-i-cinc anys que es va començar a diagnosticar, l’esclerosi múltiple, encara és una malaltia força desconeguda. Per això, Dolors Canal insisteix en la necessitat de seguir investigant.
La II Jornada de l’Associació d’Esclerosi Múltiple contemplava dues xerrades i una taula rodona. La Dra. Sara Navarro, neuropsicòloga de la Fundació Esclerosi Múltiple de Barcelona, va parlar de l’impacte emocional del diagnòstic. Segons Dolors Canal, la doctora va oferir noves eines als malalts d’esclerosi per acceptar el diagnòstic i per aprendre a conviure amb la malaltia. Canal assegura que aquest procés es pot equiparar al procés del dol: hi ha persones que ho superen en un termini curt de temps i n’hi que necessiten molt més temps.
Rosalia Horno, infermera sènior del CEMCAT, i un dels referents per als malalts d’esclerosi, també va participar en aquesta jornada aportant aquell punt més humà i de relació que tan necessiten els malalts, explica Canal.
I també es va fer una taula rodona amb la participació d’Anton Maria Prat, afectat d’esclerosi, i de Montserrat Salat, la seva esposa. La periodista Marina Llançana va moderar aquest espai facilitant, explica Dolors Canal, que afloressin molts dubtes i algunes preguntes des del públic. Per exemple sobre el tema de les amistats i de les seves reaccions més típiques.
L’AEMA et convida a córrer i nedar per l’esclerosi múltiple
Lluny de descansar l’AEMA enceta la setmana amb un nou projecte, la Setmana Solidària que celebra l’escola Maristes d’Igualada. L’escola els ha convidat a tenir paradeta informativa a l’escola des d’avui i fins dijous, de cinc a tres quarts de sis de la tarda.
Dolors Canal també ha anunciat dues activitats més per als propers mesos: el 22 de maig: Mulla’t i corre per l’esclerosi múltiple a Barcelona. L’entitat posarà a disposició un autocar per anar fins a l’estadi però cada participant haurà de formalitzar per compta pròpia la seva inscripció. Els fons que es recaptin es destinaran a la investigació de la malaltia.
A Vilanova del Camí, el Mulla’t es celebrarà el 10 de juliol. Aquesta edició, ha avançat Dolors Canal, arriba amb força novetats