Dimecres, 11 Desembre, 2019
  • Qui som
  • ràdio en línia
  • Butlletí digital
  • Publicitat
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Llei de barris
    • Partits polítics
    • Política
    • Policia Local
    • Urbanisme
  • Societat
    • Gent Gran
    • Entitats
    • Infància
    • Medi Ambient
    • Comarca
    • Salut
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
    • Joventut
    • Agermanament
  • Esports
  • Multimèdia
    • Ràdio
    • Ple municipal – TV
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Àlbums Fotogràfics
    • Publicacions
    • Butlletí i Guia
    • Fotografies
No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

L’Ajuntament de Vilanova acorda promoure una auditoria pública

23 de Setembre de 2015

Ple 21 setembre 2015 (6) V02

El grup municipal DECIDE va presentar a la sessió plenària de dilluns una moció per promoure una fiscalització dels comptes municipals. Insta al govern a buscar els organismes públics que facin possible aquesta auditoria sense cost per a les arques municipals des de l’actualitat i tants anys enrere com sigui. També es va proposar al Ple la creació d’una comissió de seguiment amb representació de tots els grups municipals, sense remuneració i encarregada de definir els períodes per auditar. I per últim, demanaven que s’informés la ciutadania a través d’una assemblea pública.

Jordi Barón de CiU va condicionar el seu vot a la modificació d’algunes frases del text. Una proposta que també va secundar el grup municipal d’ERC. La regidora socialista Noemí Trucharte també va voler incorporar una modificació en la part executiva de la moció i per tant, segons va explicar l’alcaldessa Vanesa González, representava votar una nova moció.

Seguint el reglament municipal això implicava votar la urgència de la moció per incorporar el nou text a l’ordre del dia i després votar la nova proposta. Aquest fet, va provocar alguns dubtes entre els grups municipals i l’alcaldessa va decidir fer un recés i consensuar-ho amb els portaveus.

Després de 15 minuts, el Ple es va reprendre, evidenciant un ampli acord que sumava DECIDE, Vilanova 365, ERC, CiU i PSC, però en el darrer minut, Noemí Trucharte va atansar-se a l’alcaldessa per comunicar-li un canvi en el sentit del vot, argumentant que el seu grup no hi estava d’acord.

Finalment la proposta va prosperar amb els vots favorables de DECIDE, Vilanova 365, ERC i CiU. El PSC, VA! I IPV-VV hi van votar en contra.

El PSC, que en principi estava disposat a arribar a un acord, es va fer enrere a l’últim moment. Durant la seva intervenció, Noemí Trucharte, va fer dues aportacions: la primera que s’especifiqués que es tractava d’una auditoria comptable, financera i de procediment i, la segona, que hi hagués un compromís de sis mesos a un any, per cercar el finançament necessari per portar-lo a terme. La regidora socialista també va proposar al Ple que el punt es quedés sobre la taula per continuar debatent-lo i trobar més consens entre els grups municipals.

Francisco Palacios, de VA!, va defensar la realització d’una auditoria “perquè és un exercici de transparència i perquè la ciutadania té dubtes sobre la gestió municipal”. Tot i així, també va demanar més temps per estudiar les modificacions que havien proposat els diferents grups i va mostrar els seus dubtes sobre el tipus d’auditoria que es proposava.

Per la seva banda, JM Cividanes, d’IPV-VV va retreure a la regidora de DECIDE, Imma González que hagués “pactat” l’auditoria al despatx de l’alcaldessa i va deixar clar que no hi donarien suport. Asseguren que “és una proposta ambigua”, i que no es tracta d’una auditoria real com la que ells van demanar en un ple anterior i en el qual van especificar que es tractava d’una auditoria comptable, financera i de procediment dels darrers 8 anys.

Comparteix això:

  • Facebook
  • Twitter
  • Correu electrònic
  • Imprimeix
Etiquetes: AuditoriaPle
Notícia anterior

Vilanova s’ofereix com a territori d’acollida als refugiats de la Mediterrània

Notícia següent

El Ple tomba la proposta d’IPV-VV de redactar un Pla Local de videovigilància

Relacionat Notícies

Pintem el Nadal 2019 (6)
Ajuntament

Íker Sánchez González pintarà el Nadal de Vilanova del Camí

10 de Desembre de 2019
INS Marato TV3 (3)
Educació

Torneig de futbol i xocolatada del Servei Comunitari Pla de les Moreres per La Marató de TV3 | ÀUDIO

10 de Desembre de 2019
Cartell CCBP Cursos-imatge
Ajuntament

Obertes les inscripcions als tallers de manga, teatre social i ganxet al Centre Cívic Barri la Pau

10 de Desembre de 2019
Notícia següent
Ple 21 setembre 2015 (2) V02

El Ple tomba la proposta d’IPV-VV de redactar un Pla Local de videovigilància

Cercador

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanova vilanova logo letra (1)
televisio vilanova logo letra (1)
radio nova logo letra (1)
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Per a més informació

  • Ràdio en línia
  • Podcast
  • Butlletí digital
  • Publicitat
  • Avís legal i política de privacitat

Segueix-nos

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Llei de barris
    • Partits polítics
    • Política
    • Policia Local
    • Urbanisme
  • Societat
    • Gent Gran
    • Entitats
    • Infància
    • Medi Ambient
    • Comarca
    • Salut
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
    • Joventut
    • Agermanament
  • Esports
  • Multimèdia
    • Ràdio
    • Ple municipal – TV
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Àlbums Fotogràfics
    • Publicacions
    • Butlletí i Guia
    • Fotografies

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la seva experiència. Aceptar Reject més informació
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Open chat
1
Hola 👋
Aquest es el WhatsApp de Ràdio Nova.
Et podem ajudar?
Powered by
loading Cancel·la
L'entrada no s'havia enviat, comproveu les vostres adreces electròniques!
Ha fallat la comprovació del correu electrònic, torne-ho a provar
Ho sentim, el bloc no pot compartir entrades per correu.