- The Crazy Pandas vendran els productes artesanals que han elaborat al mercat setmanal per a recaptar fons solidaris, el 50% dels quals es destinarà a l’associació TEA Anoia.
- Coopera 526 estrena un curtmetratge amb taquilla inversa per finançar una excursió i ajudar a l’entitat Mongats. Podreu gaudir de la pel·lícula “Els 4 fantàstics i l’enigma del cafè”, aquest divendres a les 19.00 h a Can Papasseit.
Les cooperatives de cinquè de l’escola Joan Maragall arriben gairebé al final de l’etapa productiva i aquest divendres 2 de juny, mostraran la seva feina a la població. The Crazy Pandas, faran parada al mercat dels divendres per vendre els seus productes mentre que els Coopera 526, estrenaran un curtmetratge: “Els 4 fantàstics i l’enigma del cafè”.
L’alumnat de cinquè de l’escola Joan Maragall han treballat durant el curs un projecte inclòs en el projecte CuEmE. Un programa que es treballa de manera conjunta amb la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal de l’Anoia i l’Ajuntament de Vilanova del Camí amb la voluntat de fomentar la cultura emprenedora i les competències bàsiques en el cicle superior d’educació primària. Durant aquest curs s’ha treballat, per exemple, l’autoconfiança, la comunicació, la responsabilitat, el treball en equip així com la resolució de conflictes o la presa de decisions conjuntes.
Rocío Garcia, coordinadora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Vilanova del Camí fa una valoració molt positiva de com l’alumnat a treballar i interioritzat els principis i la filosofia de crear una cooperativa.
Aquesta experiència ha permès a més, un aprenentatge transversal, ja que impliquen les llengües, les matemàtiques, el coneixement de l’entorn o l’educació artística i en valors, entre altres. Mireia Genovart, una de les tutores de cinquè, assegura que l’experiència ha estat molt interessant però intensa, ja que porten treballant en els diferents projectes des de Nadal.


La cooperativa The Crazy Pandas, que té 25 socis, ha elaborat diferents productes per posar-los a la venda aquest divendres, de 9:30 a 12:30 h, al mercat setmanal. Entre els articles que han preparat trobareu un portallapis, diferents clauers, i caixes per guardar galetes que han fet amb una màquina 3D. I, aquest any com a novetat, també podreu trobar aquests productes a la cooperativa Abacus, que col·labora d’aquesta manera en el projecte escolar.
Lis Lara, Ona Forn i Suri González, que formen part de la cooperativa The Crazy Pandas, han aprofitat el seu pas per Ràdio Nova per convidar la ciutadania a col·laborar comprant els seus productes. El 50% de l’import que recaptin el dedicaran a l’associació TEA Anoia, i l’altra 50% el destinaran a una activitat lúdica per gaudir amb la classe.
D’altra banda, la cooperativa Coopera 526, ha treballat des de Nadal en la producció d’una pel·lícula “Els 4 fantàstics i l’enigma del cafè” que estrenaran aquest divendres a les 19:00 h a Can Papasseit. Les sòcies de la cooperativa, han escollit la fórmula de la taquilla inversa, és a dir, pagar l’import que es consideri més oportú després de gaudir de l’espectacle.
Aitor Márquez, Marina Díaz i Marta Sevilla, membres de Coopera 526, estan convençuts que la pel·lícula agradarà molt, i per això la seva expectativa és recaptar com a mínim 600 €, la meitat la donaran a l’entitat Mongats i l’altra meitat la volen invertir en una excursió per a la classe.
Els membres de Coopera 526 han preparat altres sorpreses per a les persones que participin en el passi de la pel·lícula aquest divendres. Ni l’Aitor, ni la Marina ni la Marta ens han volgut desvetllar de què es tracta, però sí que ens han avançat que l’acte acabarà amb un refrigeri per a tots els assistents.