Vilanova recupera poc a poc el ritme habitual després d’un cap de setmana dels excessos típics del Carnaval. La festa va començar dissabte a la tarda amb la rua infantil i el tradicional concurs de disfresses que organitza amb gran èxit de convocatòria l’Associació Cultural Camp del Rei.
La rua infantil va revalidar enguany la capacitat de convocatòria, i petits i grans,van desfilar pels carrers de Vilanova i van tornar a omplir de color i gresca els carrers de Vilanova. Una cercavila que va comptar per segon any consecutiu, amb la col·laboració de l’entitat Sindy Kat’s Rock and Roll que van conduir la rua al volant de les seves motos, el vehicle oficial del Rei Carnestoltes d’enguany.
Precisament, la incorporació del Rei Carnestoltes a la festa infantil era una novetat que des de l’entitat han valorat amb molta satisfacció. Els nens i nenes van aprofitar l’ocasió per fotografiar-se amb aquest personatge insòlit i pocavergonya que a partir d’ara formarà part del Carnaval infantil. Escoltem el president de l’entitat, Manolo Cano.
Prop de 400 disfresses van desfilar enguany per l’escenari de Can Papasseit i l’entitat va repartir prop de 800 € en premis, gràcies a la col·laboració del comerç local
Manolo Cano, ha agraït aquesta implicació dels establiments que resulta imprescindible perquè la festa sigui ben lluïda.
La comparsa guanyadora del Carnaval Infantil 2016 ha estat La Baldufa que amb la comparsa “Emociona’t” recreaven el conte del monstre dels colors. El Jurat va valorar sobretot el dinamisme i la gresca de la comparsa que va deixar en segon lloc a la de l’Escola Joan Maragall, convertits en personatges de “La fàbrica de xocolata”, tot i que el jurat va valorar sobretot el seu vestuari.
Aprofitant que el tercer premi de les grans comparses va quedar desert, l’entitat va atorgar un premi nou a la millor disfressa familiar, que va ser pe a “Star Wars”. Un premi que, segons ha explicat Manolo Cano, ja estan considerant incorporar-lo de manera definitiva al ventall de premis per agrair i reconèixer la tasca que fan pares i mares disfressant-se amb els més petits de la casa.
Com l’any passat, aquest 2016, l’entitat també va lliurar un premi a les tres millors comparses individuals que van ser per a “Alícia”, “la maceta” i “la oveja Shaun”. També es van atorgar premi a les tres millors petites comparses que van recollir “Del revés”, “Princesas” i “Vaqueros”.
El premi verd per la disfressa feta amb materials reciclats se’l va endur “Lego” una família que havia confeccionat la seva disfressa, imitant les peces del famós joc, amb cartró.
Manolo Cano, president de l’Associació Cultural Camp del rei ha volgut agrair al Servei de Cultura de l’Ajuntament i a Xarxa, la seva col·laboració aportant entrades per a les projeccions de cinema infantil i per als espectacles familiars que es van repartir entre els guanyadors.
Cano també a fet un reconeixement a tots els col·laboradors i als membres de l’entitat i de moltaxamba que enguany van animar la rua i es van encarregar de preparar el guió del Rei Carnestoltes.