A conseqüència de les actuals condicions meteorològiques, a partir de les 00:00 hores del dia 4 d’agost la comarca de l’Anoia torna al nivell 2 del Pla Alfa per risc d’incendi. Des de Protecció Civil i el cos d’Agents Rurals recorden que cal extremar la prudència i tenir molta precaució. “Els últims incendis”, afirmen, “ens han demostrat l’important que és prevenir i evitar la simultaneïtat”.
Ambdós cossos d’emergències recorden la responsabilitat de no llençar burilles i no fer foc (ni llençar pirotècnia) a menys de 500 m de terreny forestal.
Hi ha un total de vint-i-tres comarques catalanes en aquest nivell 2. Les que han entrat recentment en alerta, juntament amb l’Anoia, són: Osona, Alt Penedès i la Segarra.
Accés al mapa de Pla Alfa: https://interior.gencat.cat/plaalfa
Un dels juliols més càlids
El mes de juliol ha estat marcat per una falca anticiclònica persistent i per una massa d’aire tropical molt càlida als nivells més baixos de la troposfera que ha provocat valors tèrmics de plena canícula a Catalunya.
En general, el juliol d’enguany ha estat entre els tres més càlids mesurats a Catalunya, juntament amb el de 2015 i el de 2006, en alguns casos -al nord- sense precedents. Al sud ha estat càlid, però amb unes anomalies més moderades.
A això cal afegir que ha estat un mes amb irregularitat pluviomètrica marcada, a gran part de Catalunya.