- L’Associació Contra el Càncer de Vilanova del Camí reprèn la campanya de sensibilització sobre els perills de l’exposició solar el diumenge 19 de juliol a la plaça Joan Vich
- La matinal, de 10.00 a 13.00 h, es farà conjuntament amb Divergentea i Anoia Down i inclourà jocs infantils i consells de protecció solar
L’Associació Contra el Càncer de Vilanova del Camí reprèn aquest estiu la seva campanya de sensibilització sobre els perills de l’exposició solar. Aquest any, però, ho fan en el marc d’una matinal inclusiva, el diumenge 19 de juliol, de 10.00 a 13.00 h, organitzada de la mà de Divergentea i Anoia Down que inclou altres activitats per promoure la convivència.
Després de l’èxit de l’any passat a la piscina municipal de Can Titó, on la delegació local va traslladar els seus consells de salut als banyistes, el grup de voluntàries torna a mobilitzar-se per parlar de les conseqüències de la falta de protecció solar. Enguany, la iniciativa es trasllada a la plaça Joan Vich.
La presidenta de la delegació local de l’Associació Contra el Càncer, Geli Gallego, explica que la iniciativa dona continuïtat a la campanya que l’any passat es va desenvolupar a la piscina municipal, però que enguany s’ha traslladat a la plaça Joan Vich i que comptarà amb la participació d’altres entitats. Divergentea i Anoia Down també faran activitats i, per tant, plegades compartiran, en el mateix espai de lleure, una matinal de convivència i sensibilització.
Així, la proposta combinarà el vessant divulgatiu amb activitats lúdiques dirigides especialment al públic infantil. Els participants podran gaudir de jocs tradicionals com el tres en ratlla, el joc del mocador i altres propostes, i els infants que hi participin rebran petits obsequis.
Des de l’Associació Contra el Càncer recorden la importància d’adoptar hàbits saludables davant l’exposició al sol, especialment durant els mesos d’estiu. Entre les principals recomanacions hi ha utilitzar crema de protecció solar, portar gorra o barret, buscar espais d’ombra i evitar l’exposició al sol durant les hores de màxima intensitat.
Precisament per reforçar aquests hàbits d’una manera divertida, la campanya d’enguany compta amb una banda sonora molt especial: la cançó i coreografia «Al sol con crema», interpretada per l’artista Giselle. Aquest tema musical, impulsat per l’entitat a nivell estatal, s’ha convertit en una eina lúdica i viral a les xarxes socials per recordar a grans i petits, al ritme de la música, que cal protegir la pell correctament durant tot l’estiu.
Matinal de sensibilització – Associació Contra el Càncer
Data: diumenge 19 de juliol
Horari: de 10.00 a 13.00 h
Lloc: plaça Joan Vich (Vilanova del Camí)
Activitats:
– Consells de protecció solar (Associació Contra el Càncer)
– Jocs infantils (tres en ratlla, mocador i altres propostes)
– Obsequis per als infants participants
– Activitats de convivència amb Divergentea i Anoia Down
Organitza: Associació Contra el Càncer de Vilanova del Camí
Col·laboren: Divergentea i Anoia Down










