Un grup de 26 excursionistes va gaudir d’una interessant matinal a Sant Pere de Sallavinera, el passat dissabte, amb la Colla Excursionista de Vilanova del Camí. La sortida va començar a dos quarts de vuit del matí, quan els participants van aparcar els seus cotxes al costat de l’estació de ferrocarril de Seguers, amb una rica història que es remunta a més de cent anys.
Des de l’aparcament els excursionistes es van dirigir al majestuós castell de Boixadors, un conjunt monumental situat al cim d’un turó de 848 metres d’altitud. Puntualment, a les 11 del matí, l’alcalde de Sant Pere de Sallavinera, Matias Bosch, i en David Hernández van arribar per donar-los la benvinguda. L’expert local els va guiar en una visita apassionant a través dels racons més emblemàtics del castell.
L’Ajuntament de Sant Pere de Sallavinera és propietari del castell des de l’any 1971, i ha treballat diligentment per preservar i compartir la riquesa de la seva història amb els visitants i locals.
El conjunt monumental de Boixadors fou declarat monument el 1949.
Josep Balada, membre del grup excursionista, ha expressat la gratitud a les vocals Esperança Galceran, Montserrat Aymerich i Pilar Bagà per organitzar una matinal tan enriquidora i inspiradora.
Aquells que desitgin reviure aquesta experiència i explorar altres cròniques d’excursions organitzades per la Colla Excursionista de Vilanova poden accedir al compte de Wikiloc de l’usuari “Colla Excursionista de Vilanova“. Allà, trobaran aquesta crònica detallada, així com fotografies per rememorar els moments destacats de l’excursió.
La propera caminada serà el diumenge 18 de juny, quan aniran a la Riba (Alt Camp).
Podeu trobar tota la informació a la pàgina web www.cevcami.com