- A partir de dilluns la flexibilització de les mesures arriben a restaurants i bars que podran obrir de forma ininterrompuda de les 7.30 a les 17 h.
A partir de dilluns entren en vigor algunes modificacions de les mesures anti-Covid. Les ha decidit novament el Procicat, i segons assenyala la consellera de Salut en funcions, Alba Vergés, són “tímides obertures”. Seran vigents, en principi, durant set dies, fins al 15 de març.
Una de les novetats importants és que la restauració podrà oferir servei de taula de manera continuada, des de dos quarts de vuit del matí i fins a les cinc de la tarda. Ara, només poden obrir tres hores al matí i tres al migdia.
Pel que fa a l’aforament, no hi ha canvis: a l’interior és del 30%. A l’exterior no hi ha límit, però les taules han de respectar les distàncies i han de ser com a màxim de sis persones o bé una bombolla de convivència.
Es manté l’opció de servir menjar per emportar fora d’aquest horari.
Cal recordar que la restauració dels centres comercials seguirà tancada.
D’altra banda, es manté el confinament comarcal, que va entrar en vigor el 8 de febrer. Només es pot trencar per anar a treballar, estudiar, fer activitats autoritzades o per motius de necessitat. Consulta els límits de la teva comarca en aquest enllaç.
També continua vigent el toc de queda, entre les 10 de la nit i les 6 del matí.
Pel que fa a les trobades socials, es poden fer amb un màxim de 6 persones, si bé ja no caldrà que estiguin limitades a dos grups bombolla.
Com recorden les autoritats sanitàries cal seguir sent prudents tot i que la situació Rt sembla estabilitzar-se per sota de 1, però la ocupació assistencial és molt elevada i encara no tenim la vacunació suficient ni una situació òptima.