Les màquines llevaneus, la sal i la salmorra estan a punt; els serveis preventius reforçats, i els plans d’autoprotecció activats. Tot plegat per la previsió de nevades a cotes baixes. Protecció Civil de la Generalitat manté en Prealerta el Pla Especial d’Emergències per Nevades a Catalunya NEUCAT per la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) que preveu l’inici d’un episodi de nevades a partir d’aquest matí que pot afectar zones on aquest fenomen és poc habitual. Aquesta nit serà la més problemàtica i es demana precaució per minimitzar-ne les afectacions.
La previsió indica que al llarg d’aquesta tarda les nevades poden arribar a la Catalunya Central i que les precipitacions més importants es produiran la nit de divendres a dissabte. L’episodi de fred s’allargarà la setmana vinent amb una previsió de baixades molt acusades en els termòmetres des de la matinada de diumenge a dilluns.
Protecció Civil recomana a la població que es mantingui atenta a l’evolució meteorològica de cara a adequar la mobilitat i les activitats a l’aire lliure a aquesta situació.