El Ple municipal de Vilanova del Camí, que es va reunir dilluns al vespre, es va poder seguir en directe a través d’internet, concretament a través de radionova.cat, via streaming. Tot i alguns entrebancs tècnics a l’inici de la sessió, el servei va oferir una bona qualitat d’àudio i una imatge acceptable, tot depenent dels navegadors i de les prestacions de cada aparell. La idea és continuar oferint els plens municipals via streaming, però també arxivar-los en un repositori perquè puguin ser consultats per la ciutadania en qualsevol moment. La còpia d’aquest ple es podrà trobar al web vilanovainformacio.cat o radionova.cat, a partir de demà divendres. La de dilluns va ser una prova pilot a partir de la qual caldrà anar introduint diferents millores.
Aquesta novetat, que és fruit d’una proposta d’ERC durant la negociació dels pressupostos, permet apropar la política municipal a la ciutadania a través de les noves tecnologies.
Es modifica l’ordenança de civisme i convivència
En els darrers anys s’han produït canvis significatius en la ciutadania en relació amb la sensibilitat envers els animals. S’ha incrementat el nombre d’animals considerats potencialment perillosos que viuen a la ciutat i, per tant, les implicacions que aquest increment té en aspectes de convivència ciutadana.
Aquestes circumstàncies han motivat la modificació de l’ordenança de civisme i convivència redactada per l’Ajuntament de Vilanova del Camí en la que s’ha introduït un capítol que regula la tinença responsable d’aquests animals potencialment perillosos i que s’adapta a la normativa vigent. L’objectiu d’aquesta modificació, que el Ple va aprovar per unanimitat, és millorar i garantir la convivència entre persones, bens i animals a la ciutat, però també buscava modular l’import de les sancions que s’imposen, en cas d’incompliment de la normativa.
S’inicien els tràmits per al contracte de gestió i explotació de les llars d’infants
El Ple també va aprovar per unanimitat la proposta d’iniciació de l’expedient que ha de regir el contracte de gestió del servei de les llars d’infants municipals de cara al nou curs escolar. La regidora d’Educació Marta Trullols va explicar que el contracte afectava les dues llars d’infants municipals amb l’objectiu de dotar-les d’una única línia pedagògica.
Els plecs de clàusules administratives per al concurs, que es farà mitjançant procediment obert, incorpora algunes propostes d’ERC pel que fa al procés de promoció i participació de les famílies en el centre.