Dissabte, 20 agost, 2022
  • Qui som
  • Contacta
  • Programes
  • Podcast
  • ràdio en línia
  • Butlletí digital
  • Publicitat
radionova.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Urbanisme
    • Política
    • Partits polítics
    • Agermanament
    • Llei de barris
    • Comarca
  • Societat
    • Salut
    • Policia Local
    • Medi Ambient
    • Educació
    • Gent Gran
    • Joventut
    • Infància
    • Entitats
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
  • Esports
  • Comunicació
    • Àudio
    • Àlbums Fotogràfics
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Butlletí i Guia
    • Ple municipal – TV
    • Publicacions
    • TV – Multimèdia
    • Hemeroteca
No hi ha resultats
Veure tots els resultats
radionova.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

Primera visita del 2018 de la UMIC per atendre dubtes i consultes sobre consum

4 de gener de 2018
Compartir en FacebookCompartir en TwitterEnviar per emailEnviar per whatsapp

UMIC-Oficina-mobil-del-consumidor-V2-arxiu-v2


L’Ajuntament de Vilanova del Camí i la Diputació de Barcelona han organitzat a una nova visita de la Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor. Serà la primera de l’any 2018 i reprendrà les trobades mensuals de la UMIC per atendre totes aquelles qüestions o dubtes relacionades amb l’àmbit dels drets dels consumidors. Està programada pel divendres, 19 de gener, de dos quarts d’onze a la una del migdia, a la plaça del Mercat


Al llarg de l’any 2017 les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor de la Diputació de Barcelona han tramitat més de 2.000 reclamacions de consum. Aquest servei d’atenció directa a la ciutadania ha generat, al llarg de l’any que acabem de tancar, 2.327 expedients de consum que han gestionat tècnics especialistes de la corporació. Durant el 2017 tres sectors comercials han acumulat la majoria de les reclamacions a les comarques barcelonines: l’electricitat (18%), les telecomunicacions (17,5%) i les entitats financeres (17%).

El sector elèctric encapçala el nombre de reclamacions, la substitució dels antics comptadors pels nous equips de mesura intel·ligents ha produït no poques incidències. Una altre font de conflicte han estat les penalitzacions, amb imports força elevats, imposades per les companyies distribuïdores d’electricitat per possibles casos de manipulació i frau en els comptadors substituïts.

En el sector de les telecomunicacions ha acabat per imposar-se la tendència de les grans operadores de comercialitzar en un sol producte la telefonia fixa i mòbil, l’accés a Internet i els continguts audiovisuals. Campanyes molt competitives per captar nous clients amb condicions complexes, en moltes ocasions explicades d’una manera poc clara per part dels comercials, i les obligacions de permanència han estat les causes de la majoria de reclamacions. Amb una propensió a la baixa però encara molt present, cal destacar també la conflictivitat dels anomenat serveis premium en telefonia mòbil on el consumidor afirma que no ha estat conscient de la seva contractació.

El tercer sector responsable de més reclamacions i probablement el que més incidència ha tingut en l’economia de les llars pels imports reclamats, ha estat el sector financer. La sentència de 21 de desembre de 2016 del Tribunal de Justícia de la Unió Europea establint la retroactivitat plena de les clàusules terra, que incorporaven un nombre molt elevat d’hipoteques, va obligar la banca a fer front a la devolució de les quantitats indegudament cobrades des de la signatura del contracte. Aquesta i altres clàusules considerades abusives pels tribunals de justícia, juntament amb el cobrament de comissions i despeses injustificades ha estat el motiu de reclamació més habitual.

Etiquetes: Consumoficina
Notícia anterior

La Fira del Camí Ral reviurà la història del segle XV de Vilanova del Camí

Notícia següent

El pròxim diumenge serà el primer festiu del 2018 d’obertura comercial

Relacionat Notícies

Dani Borrega 1000 (1)
Societat

Daniel Borrega interpreta fins al 4 de setembre, Èric, un assaig sobre la prostitució, al Microteatre Barcelona | Àudio

19 d'agost de 2022
Concurs Penyes FM22
Cultura

La regidoria de Festes convida el veïnat a participar en el primer concurs de penyes

18 d'agost de 2022
Totem de festa major 2022 VPT -3 - Festa major 2019
Cultura

Els actes més populars i tradicionals no fallen a la cita de la Festa Major 2022

12 d'agost de 2022
Notícia següent
Carrer-Santa-Llucia-arxiu-v2

El pròxim diumenge serà el primer festiu del 2018 d’obertura comercial

Cercador

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanova vilanova logo letra (1)
televisio vilanova logo letra (1)
radio nova logo letra (1)
radionova.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Per a més informació

  • Contacta
  • Ràdio en línia
  • Podcast
  • Butlletí digital
  • Avís legal i política de privacitat
  • Política de cookies (EU)

Segueix-nos

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
  • Notícies – Vilanova Informació
    • Ajuntament
    • Cultura
    • Comunicació
    • Esports
    • Economia
    • Societat
  • Ràdio en línia – radionova.cat
  • Programes i podcasts
  • Butlletí digital
  • Contacta

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Manage Cookie Consent

Aquest web utilitza galetes (cookies)


Fem servir galetes per oferir-te una millor experiència, d'ús, analitzar el trànsit i personalitzar el contingut mostrat. Pots acceptar totes les galetes o configurar-les.
Funcional Sempre actiu
Galetes necessàries per assegurar que certes parts del lloc web funcionin correctament.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
Utilitzem aquestes galetes d'analítiques per analitzar i optimitzar l'experiència d'ús dels nostres usuaris al lloc web. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
Galetes que tenen com a finalitat crear perfils d'usuari i així poder personalitzar anuncis o rastrejar l'usuari en aquest lloc web o a través d'altres llocs web amb propòsits de màrqueting o similars.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Configura-les
{title} {title} {title}
Enviar missatge
1
radionova.cat
Hola 👋
Aquest és el WhatsApp de Ràdio Nova.