Dilluns, 16 maig, 2022
  • Qui som
  • Contacta
  • Programes
  • Podcast
  • ràdio en línia
  • Butlletí digital
  • Publicitat
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Urbanisme
    • Política
    • Partits polítics
    • Agermanament
    • Llei de barris
    • Comarca
  • Societat
    • Salut
    • Policia Local
    • Medi Ambient
    • Educació
    • Gent Gran
    • Joventut
    • Infància
    • Entitats
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
  • Esports
  • Comunicació
    • Àudio
    • Àlbums Fotogràfics
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Butlletí i Guia
    • Ple municipal – TV
    • Publicacions
    • TV – Multimèdia
    • Hemeroteca
No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

Proactives facilita consells per evitar estafes i robatoris en temps de rebaixes

13 de gener de 2022
Compartir en FacebookCompartir en TwitterEnviar per emailEnviar per whatsapp

  • A l’espai Proactives de Ràdio Nova del mes de gener i de la mà dels Mossos d’Esquadra repassem alguns aspectes bàsics a tenir en compte en les compres online i també, en grans superfícies. 
  • El programa s’emet cada segon dijous de mes, després de l’informatiu migdia i també podeu escoltar el podcast a la pàgina radionova.cat.

L’endemà de Reis van començar oficialment les rebaixes als comerços que enguany, a diferència del 2021, no estan afectades per les restriccions de moviment. Les rebaixes són una bona oportunitat per a adquirir productes a bon preu, tot i que l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ens recorda no perdre de vista que la reducció en el preu del producte no implica renunciar als nostres drets.

cartell compres online mossos

Les rebaixes arriben als establiments físics i també a la venda online, on Mossos d’Esquadra posa especial atenció per alertar de possibles estafes. I és que la compra per Internet ha crescut notablement en els darrers anys. La pandèmia ha generat un increment significatiu del comerç electrònic o ecommerce, oportunitat que també aprofiten els ciberdelinqüents, amb tècniques sofisticades.

Com cada segon dijous de mes, Ràdio Nova us ofereix l’espai Proactives, després de l’informatiu migdia. Aquest mes de gener, el responsable de l’Oficina de Relacions a la Comunitat dels Mossos d’Esquadra, Rubén Rubio, ens facilita alguns consells a tenir en compte per evitar estafes i robatoris en les compres de rebaixes.

Programa Proactives

És bàsic, recorda, comprar sempre en pàgines de confiança i que tinguin certificacions digitals de seguretat i no caure en el parany de seguir enllaços que ens surtin quan estem visitant una pàgina; “és millor accedir pel navegador al portal de venda i revisar les opinions d’altres consumidors”. També és bo parar atenció als errors ortogràfics que ens poden alertar d’una traducció automàtica i fraudulenta, i sobretot, assenyala Rubio, utilitzar el sentit comú. “La informació dels experts constata que en la majoria d’ocasions les ofertes no passen del 50 o 60 %” explica i si els preus són molt més baixos, pot ser un indici que som davant descomptes irreals, publicitat fraudulenta i una compra no segura.

D’altra banda, en les compres presencials, sobretot en grans superfícies comercials, també cal prendre algunes precaucions, com ara portar la bossa creuada sempre al davant i la cartera, en un lloc segur i tancat. 

En el cas de pagaments en efectiu, s’ha d’evitar fer ostentació de diners i portar-los repartits en llocs diferents i quan fem pagaments amb targeta de crèdit, Rubén Rubio ens aconsella custodiar-la sempre, és a dir “no perdre-la de vista, i evitar que se’n faci un ús fraudulent”. A més, recomana prendre precaucions a l’hora d’anotar el pin. En aquest sentit, assegura “a la majoria de comerços anoiencs s’actua amb molta professionalitat”; és molt estesa la bona pràctica de tenir el datàfon a sobre del taulell i fins i tot donar privacitat a l’hora d’anotar el número de la targeta. 

Són aspectes que cal tenir en compte, diu, “no ens ha de fer vergonya ser discrets a l’hora d’escriure el pin ni tampoc ens hauria de molestar que ens demanin el DNI si cal, per comprovar si som els titulars de la targeta”.

Al Proactives d’aquest mes de gener acabem parlant també dels robatoris o furts als aparcaments comercials. Rubio ens recorda que el vehicle no és cap caixa forta i també que hi ha pràctiques delictives com el mètode de “la sembra”, en què intervé més d’una persona: mentre una ens distreu quan ja estem sortint de l’aparcament, l’altra aprofita per sostreure’ns la bossa de mà del seient de l’acompanyant.

Etiquetes: ComerçConsellsmossos d'esquadraproactivesrebaixes
Notícia anterior

Vilanova del Camí recrearà l’assalt a la Diligència d’Igualada a mercè dels bandolers en el marc de la Fira del Camí Ral

Notícia següent

La col·laboració ciutadana permet a la Policia Local identificar la persona responsable d’un abandonament de residus al carrer

Relacionat Notícies

Quimet el guixer
Cultura

Es presenta en societat en Quimet, el nou gegantó de la imatgeria festiva del municipi 

13 de maig de 2022
Albert-Nieto-i-Carlos-Gomez
Àudio

Carlos Gómez i Albert Nieto tornen a pujar plegats a l’escenari a Vilanova del Camí | Àudio

13 de maig de 2022
vilaestiu 22
Ajuntament

Infants i joves podran gaudir d’un ampli ventall de propostes lúdiques i esportives en el marc del VilaEstiu’22

13 de maig de 2022
Notícia següent
residus

La col·laboració ciutadana permet a la Policia Local identificar la persona responsable d’un abandonament de residus al carrer

Cercador

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanova vilanova logo letra (1)
televisio vilanova logo letra (1)
radio nova logo letra (1)
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Per a més informació

  • Contacta
  • Ràdio en línia
  • Podcast
  • Butlletí digital
  • Avís legal i política de privacitat
  • Política de cookies (EU)

Segueix-nos

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
  • Notícies – Vilanova Informació
    • Ajuntament
    • Cultura
    • Comunicació
    • Esports
    • Economia
    • Societat
  • Ràdio en línia – radionova.cat
  • Programes i podcasts
  • Butlletí digital
  • Contacta

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Manage Cookie Consent
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferències
{title} {title} {title}
Enviar missatge
1
radionova.cat
Hola 👋
Aquest és el WhatsApp de Ràdio Nova.