- El servei de l’Oficina d’assessoria de gestió digital és gratuït, s’adreça als comerciants de Vilanova del Camí i es pot sol·licitar fent la inscripció al web vilanovaenlinia.cat fins el pròxim 23 de febrer
El suport al comerç ha estat una de les principals línies d’acció de Promoció Econòmica des de l’inici de la pandèmia. Ara l’Ajuntament ha impulsat una Oficina d’assessoria de gestió digital per al comerç, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya i la MICOD. L’objectiu és oferir una assessoria estratègica que permeti millorar i fer créixer els negocis.
L’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Vilanova del Camí ja va impulsar, durant el mesos de novembre i desembre, un programa d’assessorament i suport personalitzat per als comerços locals que va comptar amb la participació de 10 establiments.
“L’objectiu és analitzar cada comerç i implementar un seguit de millores en l’ús de les xarxes socials per fer créixer el negoci i augmentar les vendes”.
“L’assessorament està pensat perquè vagi més enllà de la formació general que existeix actualment i que també considerem fonamental, per tal que cada empresa pugui veure les seves necessitats concretes i poder millorar. Això és fonamental per aprofundir en l’interès que tenim en la transformació digital dels comerços”.
“Un grup de professionals del sector digital analitzaran amb cada emprenedor les necessitats que té l’empresa per trobar les millors oportunitats de cada comerç. Després, cada empresa disposarà de quatre setmanes per anar implementant les millors pràctiques digitals que els permetin millorar les vendes i impulsar el negoci”.
Jordi Barón, regidor de Promoció Econòmica
Una formació sobre la venda online
Aquest segon procés d’assessoria personalitzada s’iniciarà amb una formació sobre la venda online, un tema que des de Promoció Econòmica creuen important en aquests moments i en aquest context. És una oportunitat, explica Jordi Barón, tant per als establiments que ja disposen de comerç electrònic (ecommerce) com per als qui no en tenen.
“Existeixen moltíssimes alternatives per millorar les vendes gràcies a diferents eines digitals que els comerços poden conèixer i implementar de forma fàcil, segura i econòmica. Aquesta formació està pensada per a comerços que ofereixen productes o serveis i també per a la restauració. Ara l’entrega (delivery) és una alternativa important, i eines com WhatsApp ofereixen oportunitats interessants”.
Jordi Barón, regidor de Promoció Econòmica
La venda online, centrarà la sessió del pròxim dilluns 22 de febrer al Centre d’Innovació Anoia. La formació es farà de 10 a 12 h i per participar cal fer la inscripció al web vilanovaenlinia.cat. El termini està obert fins aquest divendres 19 de febrer.
El regidor de Promoció Econòmica ha insistit en la importància que el comerç es vagi introduint en la digitalització, ja que és un camí, diu Barón, que obre noves oportunitats de negoci.
Aquesta sessió, anirà a càrrec de Paulina Jordan, assessora d’empreses i formadora d’estratègies digitals i s’adrecen únicament als comerciants de Vilanova del Camí.
“L’assistència a la formació serà una bona oportunitat perquè els comerços que estiguin interessats puguin conèixer com funciona l’Oficina d’assessoria de gestió digital i puguin parlar amb els professionals que estan a càrrec del projecte”
“Només si pensem en digital el nostre comerç tirarà endavant. I en aquest camí estem i seguirem compromesos”
Jordi Barón, regidor de Promoció Econòmica