Davant de la proximitat de les revetlles d’estiu tothom està cridat a ser responsable en la manipulació dels articles pirotècnics i també en les activitats al bosc per evitar els incendis forestals. Policia Local i Voluntaris de Protecció Civil augmenten les tasques de vigilància amb la Campanya Preventiva d’incendis forestals 2016 i han demanat a la població extremar les precaucions. Fa poc més de quinze dies que van iniciar la campanya i ja han tingut els primers ensurts -dissabte al riu i dilluns a tocar de les vies del tren.
Segons ens recordava Antonio Rodríguez, responsable del cos de voluntaris de Protecció Civil al municipi cal ser especialment curosos amb les acumulacions de llavors dels arbres, perquè és un element molt combustible i està escampat per carrers, parcs i jardins.
Una de les principals tasques dels voluntaris a l’estiu és informar la ciutadania sobre les normes bàsiques que han de respectar en zones rurals i forestals, la majoria de sentit comú com no llençar deixalles, ni burilles mal apagades… “hem de deixar el bosc tal qual l’hem trobat” remarca Rodríguez. També recorda “la prohibició de fer foc a menys de 400 metres del bosc”.
El cos de voluntaris participa activament al llarg de l’estiu en les tasques de vigilància al bosc. I cal subratllar que passen moltes hores, sobretot el cap de setmana, que és quan tenen major disponibilitat. Rodríguez agraïa a més, la predisposició i el gran esforç que fan els voluntaris davant l’avís d’emergència, sigui el dia que sigui.
Per tal d’augmentar la sensibilització en aquesta campanya Protecció Civil farà dissabte una xerrada. L’han organitzat de la mà del Centre d’Esplai Endinsa’t i servirà per parlar de com manipular i com utilitzar artefactes pirotècnics. Rodríguez assenyalava que cal extremar la prevenció davant els accidents, perquè desgraciadament són força habitual en aquestes dates.
Com afirmen des d’Endinsa’t “tant petits com grans fan ús de coets, fonts de colors… i petites instruccions del bon ús d’aquests artefactes ens permetran gaudir d’una nit de foc i color de forma segura i divertida”.
A l’acte han convidat a infants i famílies del municipi. La xerrada tindrà lloc dissabte, a dos quarts de dotze al Centre Cívic del Barri de la Pau.