Dimarts, 5 juliol, 2022
  • Qui som
  • Contacta
  • Programes
  • Podcast
  • ràdio en línia
  • Butlletí digital
  • Publicitat
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Urbanisme
    • Política
    • Partits polítics
    • Agermanament
    • Llei de barris
    • Comarca
  • Societat
    • Salut
    • Policia Local
    • Medi Ambient
    • Educació
    • Gent Gran
    • Joventut
    • Infància
    • Entitats
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
  • Esports
  • Comunicació
    • Àudio
    • Àlbums Fotogràfics
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Butlletí i Guia
    • Ple municipal – TV
    • Publicacions
    • TV – Multimèdia
    • Hemeroteca
No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

Saïda Ehliluch: “L’augment de les visites al CITE és un símptoma de la inestabilitat laboral” |ÀUDIO|

22 de març de 2017
Compartir en FacebookCompartir en TwitterEnviar per emailEnviar per whatsapp


Un total de 262 persones van passar l’any passat pel Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers de CCOO  a l’Anoia, una xifra molt similar a l’any anterior.Ha crescut, però, el nombre de visites, de 372 a 442. A més el centre ha rebut un total de 704 consultes


Saida Ehliluch mar17Són les xifres més significatives de la memòria que el CITE ha fet pública aquest mes, amb l’activitat anual corresponent a l’any 2016, per reflectir el treball desenvolupat a l’Anoia. Segons la Secretaria de Polítiques d’Igualtat i Immigració de la Unió Intercomarcal, Saïda Ehliluch, “l’augment de visites ha estat significatiu i deixa palès la precarietat de la situació laboral de les persones ateses al CITE”.

Tot i el que el nombre d’usuaris no s’ha incrementat, el fet que sí ho hagin fet les visites indica, segons Ehliluch “un augment de l’angoixa i la inestabilitat laboral d’aquestes persones que veuen variar la seva situació amb massa freqüència, pràcticament d’un dia a un altre”.

Entre les principals consultes realitzades destaquen les relacionades amb les targetes comunitàries (un 20,8%). Com explica la secretària sindical, l’increment de les consultes sobre targetes de familiars de comunitaris i nacionalitats estan vinculades a nous requisits legals establerts en la tramitació d’aquests procediments que ja es van fer presents en la memòria de l’any anterior. “Lamentablement afecta persones que porten molts anys al país i que pateixen les conseqüències de la crisi doblement” remarca.

Els efectes de la crisi i l’increment de l’atur són motiu també d’un elevat nombre de consultes sobre arrelament social (12,4%) que com explica Ehliluch “posen de manifest l’existència d’un nombre important de persones que porten mes de 3 anys en situació irregular i que ja podrien acollir-se a aquest procediment de regulació, però la dificultat d’aconseguir un treball que compleixi les condicions de durada d’un any i jornada completa els ho impedeix”.

També les renovacions de les autoritzacions de residència i de treball estan relacionades amb la situació de crisi i les dificultats de trobar una feina, ja que moltes persones no disposen de contracte de treball o no han cotitzat el mínim requerit per poder renovar les seves autoritzacions de treball. “El que més preocupa al sindicat” assenyala Saïda Ehliluch “és que aquesta situació està abocant a moltes persones a la irregularitat”

Etiquetes: ccooDonesIgualtatimmigració
Notícia anterior

La Tribuna de Ràdio Nova – Jordi Barón CiU

Notícia següent

El CH Vilanova s’imposa amb claredat al H Montcada i ja suma 20 punts

Relacionat Notícies

Alex Salaberri
Cultura

De la música dels 80 de Veneno en la piel als monòlegs d’Álex Salaberri

5 de juliol de 2022
Segon numero premiat sorteig mercat 22
Comerç

El segon sorteig del Mercat de Sant Hilari premia Fina Espín, una altra clienta fidel 

5 de juliol de 2022
Festa de final de temporada del casal de la gent gran 22
Gent Gran

Un dinàmic taller de risoteràpia acomiada el curs ‘Compartir i viure’ del casal 

5 de juliol de 2022
Notícia següent
Hbol_març17 (Custom)

El CH Vilanova s’imposa amb claredat al H Montcada i ja suma 20 punts

Cercador

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanova vilanova logo letra (1)
televisio vilanova logo letra (1)
radio nova logo letra (1)
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Per a més informació

  • Contacta
  • Ràdio en línia
  • Podcast
  • Butlletí digital
  • Avís legal i política de privacitat
  • Política de cookies (EU)

Segueix-nos

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
  • Notícies – Vilanova Informació
    • Ajuntament
    • Cultura
    • Comunicació
    • Esports
    • Economia
    • Societat
  • Ràdio en línia – radionova.cat
  • Programes i podcasts
  • Butlletí digital
  • Contacta

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Manage Cookie Consent
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferències
{title} {title} {title}
Enviar missatge
1
radionova.cat
Hola 👋
Aquest és el WhatsApp de Ràdio Nova.