L’Agrupació Cultural i Recreativa de Vilanova del Camí ha emprés una nova acció dins la Campanya +1 per tal de buscar finançament per renovar les carrosses de SSMM Els Reis Mags d’Orient. Es tracta d’una proposta cultural molt interessant que portarà a l’escenari de Can Papasseit l’obra de teatre Otel·lo, un clàssic de William Shakespeare. La representació anirà a càrrec de l’Agrupació Teatral Casal de Calaf, dissabte 26 de maig, a les deu del vespre.
Després del doble sorteig que van portar a terme en el marc de la Desfilada 2012, l’agrupació ha fet una nova crida a la població vilanovina per tal d’implicar-la en aquest projecte. Des de la junta de l’entitat afirmen que els agradaria guanyar-se la complicitat del municipi en aquesta causa i omplir de gom a gom Can Papasseit.
Com dèiem en començar, l’obra serà posada en escena per l’Agrupació Teatral Casal de Calaf. Xavier Torra va acceptar el repte de dirigir aquest muntatge que com ell mateix reconeix el va embarrancar en una empresa costosa i laboriosa, però amb l’al·licient de crear un petit món a partir d’un text meravellós que el seduïa profundament.
Xavier Torra es qüestiona amb la lectura i representació d’Otel·lo sobre el destí de les persones i qui el controla. Aquesta tragèdia clàssica narra la història de Desdèmona, la filla d’un noble Venecià que es casa d’amagat amb Otel·lo, un reputat general moro de l’exèrcit. Otel·lo ha de substituir els seu lloctinent i tria al seu bon amic Cassio per aquest càrrec. Iago, l’alferes d’Otel·lo, dolgut per la tria del seu cap, farà servir tots els instruments al seu abast per aconseguir destruir-lo.
Desconfiança, gelosia, traïció… un còctel de passions que l’Agrupació Cultural i Recreativa de Vilanova del Camí ha triat per aquesta iniciativa cultural, que esperen tingui molt bona acollida i esgoti totes les entrades.
El preu de les localitats és de 8€ si es compren anticipadament i de 10€ en taquilla, el mateix dia de l’espectacle. Els punts de venda són: la botiga de llaminadures El Gusi Dulce, al carrer Major 109, baixos, de Vilanova del Camí, i la botiga d’informàtica Pista Cero, a Igualada, situada al carrer Santa Maria, 4.