Fa dies que alguns domicilis vilanovins han començat a tenir problemes per a la recepció del senyal de televisió. Les operadores de telefonia mòbil, Telefónica, Vodafone i Orange, continuen implantant els serveis sobre la xarxa 4G a Vilanova del Camí. Aquesta tecnologia de nova generació s’està activant arreu del territori sobre la banda de freqüències de 800 MHz, anteriorment utilitzada per a la Televisió Digital Terrestre (TDT), la qual cosa comporta que alguns ciutadans puguin patir problemes de recepció en el senyal de televisió. Per garantir la compatibilitat de la nova tecnologia amb la TDT els operadors han posat en marxa Llega800 l’entitat encarregada de solucionar gratuïtament qualsevol afectació en la recepció del senyal de televisió.
El Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme ha establert un procediment d’actuació per solucionar les afectacions, amb l’objectiu que les molèsties siguin mínimes i la seva solució gratuïta. Així, els ciutadans poden recórrer al telèfon 900 833 999 i la pàgina web www.llega800.es per sol·licitar la resolució dels possibles problemes; un cop rebuda la notificació, l’empresa contractada per gestionar les incidències desplaçarà un tècnic qualificat que procedirà a fer les tasques de condicionament necessàries, sense cap cost per a l’usuari. El termini habitual de resolució del problema és d’entre dos i cinc dies des de la concertació de la cita.
Aquesta nova tecnologia permetrà gaudir de connexions mòbils d’alta velocitat, amb una millor cobertura a l’interior dels edificis i major extensió geogràfica.
Amb l’arribada del nou 4G continua el procés d’implantació que s’està realitzant de forma gradual per tota la geografia nacional des de juliol de 2015 i que culminarà el març de 2018, data prevista per al desplegament total de la tecnologia.
Per comprovar les localitats on ja estan actius aquests serveis es pot consultar l’enllaç següent: https://www.llega800.es/listado-de-municipios-activos/