- L’esdeveniment dedicarà 5.000 metres quadrats a l’exposició amb una vintena d’empreses molt potents i amb àmplia experiència en el sector.
- L’EXPO ADN Overland també oferirà un espai de Congrés en el qual s’hi han programat 17 ponències amb experts en diferents temes.
- També es podrà gaudir d’un circuit offroad, amb monitors especialitzats, per practicar amb vehicle propi.
Vilanova del Camí es prepara per viure una experiència pionera aquest cap de setmana. L’entorn del Centre d’Innovació Anoia acollirà la primera edició de l’EXPO ADN Overland 2023, un esdeveniment únic a la península i al sud d’Europa, que pretén reunir practicants de l’overlanding però també curiosos, i empreses vinculades a la cadena de valor.
L’Ajuntament de Vilanova del Camí s’ha bolcat també en aquest esdeveniment i ha contribuït, en l’àmbit logístic, amb la cessió de terrenys i equipaments per fer possible que la Fira-Congrés, així com el circuit offroad i la zona de pernoctació, estiguin en el mateix espai, en l’entorn del Centre d’Innovació Anoia.
L’Ajuntament ha habilitat prop de 10.000 metres quadrats de terreny per a facilitar la pernocta dels visitants, un espai de circuit offroad i 5.000 metres quadrats més per acollir una trentena d’expositors, alguns amb molta experiència i altres, més modestos. Entre els expositors també trobarem empreses de Vilanova del Camí i d’Igualada que han volgut aprofitar l’ocasió per promocionar els seus productes i serveis.
Rober Callejón, CEO d’ADN Overland, organitzador de l’esdeveniment explica que a diferència d’altres esdeveniments sobre overlanding, el que se celebrarà a Vilanova del Camí aquest cap de setmana, posa al centre les empreses expositores. És una manera de donar-los la importància que es mereixen, assegura Callejón, qui ha destacat, que una vintena d’aquests expositors són molt potents i acumulen molta veterania.
Des de l’organització, Rober Callejón assegura que encaren la recta final amb molta il·lusió i molt de respecte perquè l’esdeveniment està creant molta expectació, especialment entre la comunitat overlander. Les xarxes bullen, assegura Callejón, qui està molt il·lusionat perquè alguns influencers reconeguts ja han manifestat la seva intenció de participar en aquest esdeveniment i això és un reclam molt important.
Aquesta Fira-Congrés té la voluntat de fer de Vilanova del Camí un punt de referència i avituallament per al moviment overlander europeu. És una bona oportunitat, diu Callejón, per posicionar-nos, promocionar i potenciar la cadena de valor i l’economia circular en el territori. Cal explicar qui som, què fem i què oferim des de Vilanova del Camí i l’Anoia, en tots els àmbits: mecànic, però també d’oci, restauració, etc.
La promoció de l’esdeveniment s’està fent a escala internacional i segons explica Rober Callejón, projectes com l’Expedition Portal o Overland Journal, amb seu a Arizona, als Estats Units també han mostrat la intenció de visitar l’EXPO ADN Overland d’aquest cap de setmana. Callejón ha explicat a Ràdio Nova que també ha tingut contactes amb els seus homòlegs alemanys, Overland Europe, i és possible que també es desplacin fins a Vilanova del Camí.
Una part important de l’EXPO ADN serà el circuit offroad. Un circuit pedagògic per practicar amb vehicle propi i experimentar què passa quan es tracciona el vehicle, quan es perd el contacte amb el terra o quan s’inclina el vehicle. Són experiències de 30 minuts, tutoritzades per professionals i obertes a tothom. Es pot participar, diu Callejón, amb qualsevol tipus de vehicle: 4×4, 4×2 o asfàltic.
Una altra part de l’EXPO ADN Overland és el Congrés que acollirà en tres dies, 17 ponències sobre temes diversos, des de la farmaciola dels overlanders, al dimensionat i equipament dels vehicles, passant per consells de supervivència i recomanacions per enregistrar el viatge en ruta.
Entre els ponents, cal destacar el vilanoví Carlos Vico, especialista en supervivència i Arnau Mateu-Willy Foxx, youtuber amb àmplia experiència en gravació d’esdeveniments singulars i viatges d’aventura.