Del 13 al 17 de juny se celebra la Setmana de l’Energia 2016, coincidint amb la Setmana Europea de l’Energia Sostenible, una campanya de conscienciació que pretén sensibilitzar la societat en relació a l’estalvi i l’eficiència energètica, i afavorir el canvi d’hàbits en el consum energètic. Durant els mesos de maig, juny i juliol es realitzaran diferents activitats arreu del territori adreçades a la ciutadania per fer arribar el missatge de la campanya.
A Catalunya, la Setmana de l’Energia està organitzada per l’Institut Català d’Energia (ICAEN), Diputació de Barcelona, Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.

Des de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena s’han sol·licitat diferents recursos a la Diputació de Barcelona, per als diferents municipis que en formen part. En el marc d’aquesta campanya, Vilanova podrà gaudir aquest dissabte, d’un joc gegant anomenat Hola Watty! que convidarà a la quitxalla i la seva família a aprendre com estalviar energia a casa, tot jugant.
Aquest joc estarà present durant tot el matí a la Festa de l’Educació que s’ha previst per a aquest dissabte, a la plaça del Mercat. Segons explica el regidor de medi ambient vilanoví, Luis Perea, consisteix en aparellar aquelles accions eficients amb les que no ho són i que requereixen un consum energètic en la vida diària. El joc ajuda a identificar situacions ineficients, com deixar la calefacció a més de 16º quan no som a casa; posar la nevera a menys de 5º, i el congelador a menys de -16º; deixar encesos els ‘standby’ tota la nit o no tenir instal·lades bombetes LED als diferents espais ocupats de casa, entre altres.
I és que l’estalvi i l’eficiència energètica a les nostres cases són un dels reptes a nivell mundial per tal de reduir les emissions de gasos causants del canvi climàtic, ja que s’estima que més d’un 40% del consum d’energia total es realitza als edificis públics o privats.