- A partir d’ara els trobareu a la plaça Major, des d’on seguiran treballant per a la dinamització del teixit comercial del municipi.
- Amb la col·laboració i suport de la MICOD l’entitat ha adquirit 15 pantalles digitals per fer promoció dels comerços associats.
Vilanova Comerç ha prioritzat estar més a prop dels establiments locals i per això han deixat les instal·lacions del Centre d’Innovació Anoia. La voluntat de traslladar-se al nucli urbà era una antiga reivindicació de l’entitat comercial. Estar a prop dels establiments locals i ser accessibles ha estat una voluntat de sempre, ens explica Albert Viscarri, president de Vilanova Comerç. Per això, quan han tingut l’oportunitat han fet un salt al nucli antic del municipi, concretament a la plaça Major 14 baixos, des d’on podran oferir una atenció més pròxima als associats.
Vilanova Comerç ha tingut uns mesos força actius. Van iniciar el mes de desembre amb la tradicional Fira de Nadal, el sorteig de l’arbre de regals i altres iniciatives més innovadores com la introducció de les noves tecnologies i la implantació de les cartelleres digitals.
I és que Vilanova Comerç, amb la col·laboració i suport de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena, ha adquirit 15 pantalles digitals per fer promoció dels comerços associats. Aquestes cartelleres, que ja s’han començat a instal·lar en alguns comerços, en període de prova, ofereixen informació sobre els associats, així com de les promocions que ofereixen. Els anuncis inserits a la cartellera incorporen codis QR que enllacen directament amb l’establiment.
La voluntat, explica Albert Viscarri, és poder aconseguir el finançament necessari per seguir instal·lant aquest tipus de dispositius que suposen un impacte publicitari i promocional important per un preu molt assequible.
En contra del què s’esperaven, des de Vilanova Comerç, asseguren que la pandèmia els ha reforçat com a entitat. Han passat d’una cinquantena d’associats el 2019 a pràcticament 60 en l’actualitat i l’objectiu, diu Viscarri, és arribar als 100 abans que s’acabi el seu mandat.
Leonor Garcia, dinamitzadora de Vilanova Comerç assegura que durant aquests últims anys s’ha vist reforçat el compromís dels comerços vilanovins, especialment els dirigits per persones joves i els que obren per primera vegada. Els més reticents a l’associacionisme, explica Garcia, continuen sent els comerços més antics i els que ja tenen consolidada la clientela, malgrat que també existeixen excepcions.
En aquests moments també estan treballant per implicar els treballadors autònoms, que generen un moviment econòmic important al municipi. L’entitat els ofereix una plataforma per donar-se a conèixer i augmentar la seva cartera de clients i alhora els proposa accions i campanyes de publicitat i promoció sense cost perquè ja estan incloses en la quota d’associat.
Acabada la campanya de Nadal i Reis, Vilanova Comerç treballa ara la campanya, “Enamora’t del teu comerç” en el marc de la festivitat Sant Valentí. També estan valorant una nova campanya Enlaira’t a l’Anoia que l’any passat va tenir molt bona acollida, i d’altres accions que aquest any, donada la situació pandèmica, no han pogut portar a terme.