- L’Ajuntament i les entitats locals han elaborat conjuntament una guia que recull tota l’oferta cultural, esportiva, educativa i de lleure dels mesos de juny, juliol, agost i setembre.
- L’agenda es distribuirà per les llars a partir del dilluns 25 de maig i es pot consultar al web vilanovadelcami.cat.
- Les inscripcions a les activitats municipals: abonaments piscina, cursos de natació, Casal i Esportiguay, tallers joves i tallers infantils, aquest any es faran de manera esgraonada al vilanovaenlinia.cat
Vilanova del Camí estrena una nova eina per planificar l’estiu. L’Agenda d’Estiu 2026 és una publicació impulsada per l’Ajuntament de Vilanova del Camí que recull, per primera vegada en format estival, tota l’oferta estiuenca del municipi: tant la dels serveis municipals com la d’una vintena llarga d’entitats locals que hi han participat. El format ja havia demostrat la seva utilitat amb l’Agenda de Nadal, i ara s’amplia a la temporada d’estiu amb un resultat que, per la participació assolida, es pot qualificar «d’èxit de convocatòria».
La publicació s’emmarca en el projecte Municipis per un Estiu Enriquit, una iniciativa coliderada per l’Aliança Educació 360 i la Diputació de Barcelona. Vilanova del Camí és un dels dotze municipis pilot seleccionats a tot Catalunya per reforçar les polítiques locals d’estiu amb criteris d’equitat, amb l’objectiu que tots els infants i joves, independentment de la seva situació socioeconòmica, puguin accedir a experiències estimulants i educatives durant les vacances escolars.
L’alcaldessa Noemí Trucharte ha subratllat que l’agenda «és el reflex d’un municipi viu, actiu i compromès», mentre que la regidora d’Educació i Joventut, Rebeca Mendiola, ha remarcat que és «un primer pas important» d’un procés de millora contínua orientat a fer l’estiu més equitatiu i accessible per a tothom.
L’oferta municipal és àmplia i s’adreça a tots els públics. Les piscines municipals (Can Titó) obriran el 12 de juny i fins al 4 de setembre, amb una varietat d’abonaments i cursos de natació per a totes les edats. El Casal d’Estiu, per a infants i joves de I3 a 2n d’ESO, oferirà un ampli ventall d’activitats de lleure del 29 de juny al 24 de juliol mentre que l’Esportiguay, per a infants de 6 a 15 anys, presenta una àmplia oferta d’activitats esportives per gaudir del 29 de juny al 24 i al 31 de juliol.
Així mateix, l’Espai Jove Can Muscons acollirà durant tot el juliol una bateria de tallers gratuïts —robòtica, cuina, barberia, cinema, maquillatge i creació artística— adreçats a joves a partir de 12 anys. I l’Espai d’Infància El Cireret oferirà una desena de tallers per a infants de 0 a 11 anys i les seves famílies.
Per als veïns i veïnes de més edat, el Casal de la Gent Gran ha programat diferents tallers, balls, i sessions de bingo i xerrades de salut al llarg de tot l’estiu. L’oferta estiuenca municipal es complementa els divendres de juliol amb una nova proposta dels «Divendres a la fresca» als Jardins de Can Muscons. Aquest estiu hi ha programats dos monòlegs, un espectacle de màgia i una festa blanca per gaudir de la música d’avui i de sempre.
Les inscripcions per a totes les activitats municipals es faran al web vilanovaenlinia.cat de manera esgraonada: el 25 de maig s’obren els abonaments de piscina i els cursos de natació; l’1 de juny, el Casal d’Estiu i l’Esportiguay; i el 8 de juny, els tallers joves de Can Muscons i els tallers infantils del Cireret.
Cal destacar que en el procés d’inscripció tenen prioritat les famílies empadronades al municipi.
Activitats de les entitats
A banda de l’oferta municipal, les entitats locals aporten un gruix molt significatiu a la programació: torneigs esportius de futbol, futbol sala, handbol i bàsquet; la Revetlla de Sant Joan, la Festa del Camp del Rei, el Mulla’t per l’Esclerosi Múltiple, la Setmana de la Joventut o la Setmana de l’Orgull Anoia, entre moltes altres propostes que es detallen a l’agenda.
Tota la programació es pot consultar al web www.vilanovadelcami.cat i als exemplars en paper que es repartiran per les llars a partir del dilluns 25 de maig.
Agenda d’Estiu 2026 – Vilanova del Camí
Consulta: web vilanovadelcami.cat
Repartiment en paper: a partir del dilluns 25 de maig a les llars
Calendari d’inscripcions (a vilanovaenlinia.cat):
– 25 de maig: abonaments piscina i cursos de natació
– 1 de juny: Casal d’Estiu i Esportiguay
– 8 de juny: tallers joves (Can Muscons) i tallers infantils (El Cireret)
Piscines municipals (Can Titó): del 12 de juny al 4 de setembre
Casal d’Estiu i Esportiguay: del 29 de juny al 24 de juliol
Divendres a la fresca (jardins de Can Muscons): monòlegs, màgia, festa blanca
Prioritat per a famílies empadronades a Vilanova del Camí.










