- El nou canal és molt fàcil d’utilitzar i molt útil per rebre i enviar informació i comunicar incidències.
- Us podeu donar d’alta al servei a través de l’enllaç aju.cat/vilanova o adjuntant el número 644 31 05 71 als contactes del mòbil i escriure Hola.
Vilanova del Camí estrena un nou canal de comunicació amb la ciutadania. Es tracta d’un canal de WhatsApp personal i directe, automatitzat, i molt fàcil d’utilitzar que s’activa simplement afegint el número 644310571 a l’agenda del mòbil i enviar un HOLA. Per donar-se d’alta també es pot seguir l’enllaç: aju.cat/vilanova o escanejar un codi QR.
En aquest canal de WhatsApp hi ha informació d’interès municipal, bústia directe amb l’Alcaldessa o amb els regidors del govern, comunicació d’incidències, alertes i avisos, tot sense haver de fer cap instal·lació al mòbil i tan fàcil com utilitzar WhatApp.
L’alcaldessa Noemí Trucharte, acompanyada del regidor Marc Bernáldez, d’ERC i dels regidors de govern Eva Vadillo, Carlota Silva, Laura Pavón, Francisco José Saucedo i Jordi Barón van presentar aquesta aplicació ahir davant els mitjans de comunicació. De manera virtual també va intervenir, Antonio Contreras, Director General de EYOS Comunicación Digital, l’empresa que ha desenvolupat l’aplicació.
“La comunicació amb el veïnat ha estat sempre una de les prioritats d’aquest govern des que vaig assolir l’alcaldia, l’any 2017. Des d’aleshores hem treballat per potenciar els canals de comunicació i d’informació que ja existien com la web municipal i xarxes socials: Facebook, Twiter i Instagram, i n’hem creat de nous per tal de fer una política propera, de tu a tu amb el ciutadà”
“En aquest marc es va crear, per exemple, la figura del regidor de barri i també vaig posar a disposició de la ciutadania el seu telèfon personal”.
Noemí Trucharte, alcaldessa
Amb l’objectiu d’anar avançant i explorant nous canals perquè aquesta comunicació entre l’Ajuntament i el ciutadà sigui cada vegada més fàcil i eficient, és que s’ha creat aquest canal de WhatsApp de l’Ajuntament.
“Estem contents de presentar aquesta aplicació que és la primera d’un paquet d’accions que estem preparant amb l’objectiu d’avançar en la digitalització i modernització de l’Ajuntament de Vilanova del Camí”.
Noemí Trucharte, alcaldessa

Per la seva banda, Antonio Contreras, Director General d’Eyos, va explicar que aquest canal té dues característiques que el fan especial. Per una banda, que tothom –independentment de les seves condicions- en pot fer ús i, per l’altra, que utilitza una tecnologia segura i ràpida per facilitar la comunicació amb les persones usuàries. L’aplicatiu incorpora un assistent virtual que va dirigint les consultes que entren al canal a través de converses digitals prèviament dissenyades.
“El canal funciona 24 hores al dia i 365 dies l’any i a banda de dirigir les consultes, s’encarrega d’ordenar la comunicació per gestionar-la posteriorment”.
Antonio Contreras, Director General d’Eyos
Aquesta gestió es farà des de l’Ajuntament on ja s’ha designat una persona que s’encarregarà de fer el seguiment de les consultes i de fer el retorn de la informació a les persones usuàries.
“El canal WhatsApp de l’Ajuntament és una proposta innovadora i pionera a la comarca de l’Anoia. Vilanova del Camí és el segon municipi de la província de Barcelona que utilitza aquesta tecnologia per oferir atenció a la ciutadania i el tercer al conjunt de Catalunya”.
Antonio Contreras, Director General d’EYOS Comunicación Digital
Les persones que es donin d’alta al servei, rebran de manera automàtica les avisos i les alertes de l’Ajuntament: talls de carrers, talls de subministraments, mesures covid i apunts de l’agenda d’activitats, entre altres.