- Vilanova del Camí registra un risc de brot de 537.52, el més alt de la Conca
- S’han diagnosticat amb PCR, 18 persones, en els últims set dies, el doble dels casos diagnosticats la setmana passada, quan se’n van registrar 9
L’índex de contagi del coronavirus continua sent molt alt a tota Catalunya, malgrat que aquesta segona onada està afectant de manera desigual al territori. Segons les dades que ha publicat TV3 seguint el sistema de càlcul utilitzat pel grup de Recerca BIOCOM-SC de la UPC i amb dades del portal Dades Covid de la Generalitat de Catalunya, Vilanova del Camí registra un risc de brot de 537.52, el més alt de la Conca.
Segons les dades fetes públiques per TV3 en un mapa interactiu de Catalunya, a Vilanova del Camí s’han diagnosticat amb PCR, 18 persones, en els últims set dies, el doble dels casos diagnosticats la setmana passada, quan se’n van registrar 9.
La incidència acumulada en les darreres dues setmanes és del 200,67 mentre que la taxa de reproducció de l’epidèmia ponderada setmanalment és de 2,68, una senyal inequívoca que els contagis continuen creixent.
Des de l’Ajuntament de Vilanova del Camí, l’alcaldessa Noemí Trucharte demana a la ciutadania molta prudència i col·laboració per contenir el virus. L’alcaldessa recorda la necessitat d’utilitzar sempre la mascareta, mantenir la distància de seguretat i insistir en la neteja de mans com a mesures de protecció. També demana limitar al màxim els contactes socials i la mobilitat per contenir els contagis.
El risc de brot a la Conca és molt alt
A Igualada, segons les dades que facilita TV3, els casos diagnosticats en els darrers dies han estat 75 mentre que la setmana passada van ser 41. El risc de brot és molt alt, 494.
Passa el mateix a Santa Margarida de Montbui on el risc de brot està en 313,67. En els darrers dies s’han registrat 13 PCR positius mentre que en els set dies anteriors se n’havien registrat 6.
I a Òdena, també és manté un risc de brot molt alt amb 298. Pel que fa als diagnòstics positius per PCR es mantenen les xifres, 5 aquesta setmana i 5 la setmana anterior.