Aquest divendres, el temps és notícia per les pluges esperades i per la baixada de les temperatures. A més, aquest matí s’han vist també les primeres nevades a les zones més elevades de l’Anoia, com la Llacuna i l’Alta Anoia.
Les pluges han caigut, durant el matí, entre les comarques de Barcelona i Girona i és previst que a partir de migdia es concentrin a les comarques de la Catalunya Central i costa central i nord de costa Daurada. Al llarg de la tarda la precipitació anirà morint cap a aquestes comarques.
Pel que fa a la cota de neu aquest matí havia baixat fins als 1000 m fora del Pirineu i ha anat baixant cap als 800 m i fins i tot 700 m al llarg del matí sobretot en comarques situades més a l’oest de les zones de precipitació, segons informen des de l’Observatori de Pujalt. Per tant, es pot veure nevar al llarg del dia en zones elevades de la Llacuna i en punts de l’Alta Anoia. Aquest matí, de fet, ja han caigut les primeres precipitacions en forma de neu en aquesta zona.
Quan a les temperatures, “cal recordar que avui baixen clarament a les hores centrals del dia si les comparem amb les d’ahir”, segons remarcava Albert Borràs des de l’Observatori de Pujalt.
Aquest retorn de l’hivern no s’acaba avui, perquè demà dissabte, segons informen des de l’Observatori de Pujalt, a banda de la nuvolositat, no es descarta que al llarg del dia es pugui produir alguna dèbil precipitació amb una cota de neu d’entre 700-900 m i puntualment més baixes, tot plegat amb un ambient d’hivern.