Durant els propers dies alguns domicilis de Vilanova del camí podrien patir interferències en la recepció de la TDT és a dir que no veuran bé la televisió. Aquestes interferències tenen a veure amb el desplegament de la xarxa 4G de telefonia mòbil que obliga a resintonitzar els canals de televisió.
Les empreses de telefonia activen un servei gratuït per solucionar les interferències a la TDT
Per garantir la compatibilitat de la nova tecnologia amb la TDT els operadors de telefonia han posat en marxa Llega800 l’entitat encarregada de solucionar gratuïtament qualsevol afectació en la recepció del senyal de televisió.
El Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme ha establert un procediment d’actuació per solucionar les afectacions, amb l’objectiu que les molèsties siguin mínimes i la seva solució gratuïta. Així, els ciutadans poden recórrer al telèfon 900 833 999 i la pàgina web www.llega800.es per sol·licitar la resolució dels possibles problemes; un cop rebuda la notificació, l’empresa contractada per gestionar les incidències desplaçarà un tècnic qualificat que procedirà a fer les tasques de condicionament necessàries, sense cap cost per a l’usuari. El termini habitual de resolució del problema és d’entre dos i cinc dies des de la concertació de la cita.
Aquesta nova tecnologia permetrà gaudir de connexions mòbils d’alta velocitat, amb una millor cobertura a l’interior dels edificis i major extensió geogràfica.
Amb l’arribada del nou 4G continua el procés d’implantació que s’està realitzant de forma gradual per tota la geografia nacional des de juliol de 2015 i que culminarà el març de 2018, data prevista per al desplegament total de la tecnologia.