El pròxim dijous, a les 19 h, la capelleta de la Mare de Déu de Montserrat del passatge Galí d’Igualada s’omplirà novament de música i poesia. Aquesta vegada a càrrec del músic-autor Diego Paqué. De la mà com és habitual de la productora Latiovisual han organitzat un recital de música i poesia en català, una actuació que Diego Paqué ja ha portat a altres escenaris, com per exemple a Madrid
Serà una actuació força íntima, no només per l’aforament de la capelleta, sinó també pel format artístic. Un acústic que es vestirà amb la poesia rebel de poetes catalanes com Maria Mercè Marçal i Montserrat Abelló, dones que amb la seva veu poètica donaven passes fermes per la llibertat i l’apoderament.
Diego Paqué que ja ha treballat anteriorment en treballs poètics de la mà de Leonor Paqué, la seva germana, portarà a la capelleta poemes en la seva llengua materna i també en català. Afirma que tenia ganes d’explorar la poesia catalana que darrerament ha conegut sobretot de la mà del Cau de les Paraules, el blog de la gestora cultura Judit Junyent, companya de la productora Latiovisual.
Fugint del que considera “valent” pel fet de sortir de la zona de confort i expressar-se en una altra llengua, Paqué afirma que el valor cal buscar-lo en altres coses més importants. Crític també amb el contingut polític que carreguem les llengües, perquè segons afirma només són un canal de comunicació.
Diego Paqué afirma que li agradaria que el que anomenem alternatiu fos en realitat molt més normalitzat, per això creu que cal apostar per obrir nous espais culturals, sobretot per als més joves. Creu que sovint des de les institucions i els circuits culturals no es té prou en compte la producció artística dels més joves, ni la difusió i tampoc les possibilitats d’accés a l’agenda d’activitats.