L’alcaldessa de l’Ajuntament de Vilanova del Camí, Noemí Trucharte, i la regidora d’Agermanament, Imma González, han rebut aquest dilluns, a la Sala de Plens, els alumnes de l’Ins Pla de Les Moreres i els del Collège Robert Shuman d’Amilly que comparteixen un nou espai d’intercanvi. L’alumnat ha regalat a Trucharte i González una xapa realitzada per commemorar el 10è aniversari d’aquest agermanament
L’alcaldessa Noemí Trucharte ha donat la benvinguda als 34 alumnes que participen d’aquesta experiència que va més enllà de l’aprenentatge de la llengua i els ha demanat que en gaudeixin al màxim “ja que es tracta d’una oportunitat important”. Les professores del Collège Robert Shuman d’Amilly han tingut paraules d’agraïment per als ajuntaments de Vilanova i d’Amilly, sense els quals, han dit, “aquest intercanvi seria molt més difícil”. També han tingut paraules d’agraïment per al personal docent de l’Institut Pla de els Moreres i per a les famílies acollidores. Les professores s’han referit a l’intercanvi com una experiència única que aporta a l’alumnat riquesa lingüística, cultural i social; “fa 10 anys que descobrim amb plaer Catalunya, la seva llengua i la seva cultura”.
També l’alumnat gaudeix de l’experiència i la valoren molt positivament perquè els dona la possibilitat de viatjar a un altre país i conèixer altres cultures i tradicions.
La professora de francès de l’Institut Pla de els Moreres ha destacat l’intercanvi com una peça clau de l’agermanament entre Vilanova i Amilly.
En aquests 10 anys, explica Bartrolí, hem mogut més de 200 nens i les seves respectives famílies i continuarem alimentant aquest agermanament mentre tinguem la capacitat d’engrescar el jovent a estudiar francès i a viatjar per practicar-lo”.
Bartrolí que ha estat l’ànima d’aquest intercanvi, ha volgut deixar clar que aquesta iniciativa “no va de viatjar” i que l’institut tampoc fa d’agència de viatges, “és un projecte important per aprendre una llengua, una cultura… per fer que els joves creixin en tots els sentits”.
Marta Bartrolí, que un any més ha aconseguit que els seus alumnes tinguin molt bones puntuacions al DELF, ha atribuït part d’aquest èxit als seus mestres de francès que, assegura, “em van transmetre la passió per la llengua”.
L’alumnat que participa de l’intercanvi conviuran plegats fins dijous. Van començar la seva visita per Barcelona, on van fer un tour turístic amb parada a Les Rambles, el Mercat de la Boqueria, el Maremagnum i La Pedrera. També han visitat l’abadia de Montserrat i aquest dimarts, la ciutat costanera de Sitges. Dimecres faran una passejada pel Parc Fluvial i després visitaran el Museu de la Pell on també han fet un taller relacionat amb la producció de cuir.
A més, dimecres, a les 20 h, és previst el sopar amb les famílies acollidores a l’Institut Pla de les Moreres i dijous, acabaran la seva estada a Catalunya amb una nova visita a Barcelona per visitar el seu barri gòtic i la Sagrada Família.