Les Festes de Corpus o les Festes de les Enramades, nom que s’utilitza també per conservar la denominació profana per damunt de la cristiana, encara es celebren a molts municipis catalans. A Vilanova del Camí, aquesta antiga tradició, ha estat recuperada per la Unión Cultural Extremeña Anoia, i diumenge van celebrar la seva tercera edició.
L’acte, que va servir per confeccionar una gran catifa a la plaça del Mercat, va tornar a copsar l’atenció dels vilanovins que miraven amb curiositat les creacions florals. Malgrat que el temps no els ho havia posat gens fàcil, les pedregades de la setmana passada van fer malbé una gran quantitat de flors, la imaginació i la il·lusió van fer, d’aquesta festa, una experiència, novament, insòlita, com explicava a La Carmanyola de Ràdio Nova, la Relacions Públiques de l’entitat, Enriqueta Borrega.
En aquesta ocasió, la iniciativa va comptar amb la col·laboració d’un grup d’una desena de persones, vinculades a l’ANC-Vilanova del Camí x la Independència, que convidats per l’entitat UCE, van fer la seva pròpia catifa. De fet aquesta participació de grups, entitats i particulars, és una de les reivindicacions que fa la Unión Cultural Extremeña, que vol que aquest acte sigui obert i que incorpori persones amb diferents sensibilitats però amants de les antigues tradicions.
L’activitat va començar força d’hora, a les vuit del matí, amb la reproducció dels dibuixos, obra novament de Quim Grau, al terra de la plaça. I tot seguit es van anar omplint d’elements naturals com el sarro del cafè, gespa tallada, branques i pètals de flors, que contra tot pronòstic, assegura Queta Borrega, van arribar a temps i no va ser necessari tibar d’altres alternatives com retalls de roba, que des de l’entitat havien preparat com a Pla B.
Des de la UCE, Queta Borrega fa una valoració molt positiva de l’acte i agraeix la col·laboració de veïns i voluntaris que han aportat materials per a fer possible un any més la confecció d’aquestes catifes florals.