- L’Anoia és una de les comarques amb més risc de precipitacions importants.
- Es demana a la ciutadania evitar apropar-se, tant a peu o amb cotxe, a les zones inundables i limitar al màxim la mobilitat mentre duri l’episodi més intens.
Protecció Civil de la Generalitat ha activat l’alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges intenses gairebé generalitzades, sobretot aquesta tarda. El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) preveu pluges intenses, que podran superar els 20 l/m2 en 30 minuts a tot Catalunya excepte les comarques de l’Alt Pirineu i Aran i les Terres de l’Ebre a partir del migdia i fins al vespre. Els xàfecs podran anar acompanyats de tempesta i localment de pedra i de ratxes fortes de vent.

Les comarques amb més risc són el Berguedà, el Ripollès, la Garrotxa, Osona, el Bages, el Moianès, l’Anoia, la Selva, el Vallès Occidental i Oriental, el Baix Llobregat, l’Alt Penedès, la Conca de Barberà i l’Alt Camp.
Protecció Civil de la Generalitat recomana a la ciutadania molta precaució en la mobilitat per les zones que es puguin veure afectades aquest episodi de precipitacions, i també en les activitats a l’aire lliure.
Davant d’aquesta situació es volen recordar les següents recomanacions:
- Fer seguiment de l’evolució meteorològica a través dels mitjans de comunicació.
- Si heu d’agafar el cotxe, prèviament cal informar-se de l’estat de la xarxa viària.
- En cas de conducció, cal fer-ho amb suavitat, no frenar bruscament i reduir la velocitat. També convé augmentar la distància de seguretat i no fer avançaments. L’asfalt pot relliscar des de les primeres gotes de pluja.
- Evitar circular o apropar-se tant amb vehicles com a peu, en llocs on pugui haver-hi acumulació d’aigua, així com rieres i torrents davant la possibilitat de crescuda sobtada del nivell de l’aigua
Per a qualsevol emergència trucar al telèfon únic d’emergències 112.
Podeu fer seguiment de les incidències i evolució de l’episodi al compte de twitter, facebook i instagram @emergenciescat