Dijous, 19 maig, 2022
  • Qui som
  • Contacta
  • Programes
  • Podcast
  • ràdio en línia
  • Butlletí digital
  • Publicitat
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí
  • Ajuntament
    • Avisos
    • Urbanisme
    • Política
    • Partits polítics
    • Agermanament
    • Llei de barris
    • Comarca
  • Societat
    • Salut
    • Policia Local
    • Medi Ambient
    • Educació
    • Gent Gran
    • Joventut
    • Infància
    • Entitats
  • Economia
    • Comerç
    • Empresa
    • Polígons
  • Cultura
    • Biblioteca
  • Esports
  • Comunicació
    • Àudio
    • Àlbums Fotogràfics
    • Vídeo – TV Vilanova
    • Butlletí i Guia
    • Ple municipal – TV
    • Publicacions
    • TV – Multimèdia
    • Hemeroteca
No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

Una jornada de lluita, per denunciar la bretxa salarial i les dones invisibilitzades | REPORTATGE

9 de març de 2022
Compartir en FacebookCompartir en TwitterEnviar per emailEnviar per whatsapp

  • Avui hem continuat rebent aportacions a Ràdio Nova de dones a les quals hem demanat el seu parer sobre la commemoració del 8M. 

Tot i que com afirma l’alcaldessa vilanovina Noemí Trucharte, seria una bona notícia no haver de celebrar el 8 de març, aquesta jornada continua sent molt necessària. L’alcaldessa ha fet referència, concretament, a la bretxa salarial que encara separa homes i dones i subratlla que “la igualtat real i plena no està assolida”.  

8M 1080

Des de la Unió Cultural Extremenya Anoia, Enriqueta Borrega tenia un record per les dones que ens han precedit, dones invisibles en les esferes públiques, dones que potser no van tenir accés a l’educació i no sabien el que era l’emancipació, dones imprescindibles en l’esfera privada i que van viure amb moltes limitacions i enmig de la duresa del seu context històric i social.

Des del CAP de Vilanova del Camí, la directora María José Garcia, afirma que el 8M no és un dia per celebrar. “Ja m’agradaria” diu, “que fos una jornada lúdica, perquè això estigués superat, però no és així, perquè les desigualtats són molt presents a la feina, les tasques familiars, el dia a dia…”. Per tant, és una data per continuar recordant que la lluita per la igualtat és necessària. També assenyala que en els pilars fonamentals de la societat, que és el de les cures, les dones som majoria.

La pluja va impedir l’actuació d’Artístic 

La pluja va impedir que Ermy González pogués portar a terme ahir l’actuació prevista amb l’escola Artístic. Aquesta artista vilanovina, creadora de l’espectacle “The Woman in the Mirror” assegura que el 8M és un dia més, un dia més per alçar la veu encara més i fer un clam a la lluita contra el masclisme.

Recordem que l’espectacle musical ‘The Woman in the Mirror’ torna a Can Papasseit en el marc del 8M. La reposició de l’espectacle suposa una doble oportunitat: donar visibilitat a les dones artistes i promocionar el show per aconseguir noves actuacions. Les entrades es poden comprar a l’escola Artístic, a la botiga Picasso Telecom i també es poden fer reserves a Instagram i per WhatsApp.

L’espectacle musical, apte per a tota la família s’oferirà, en doble sessió aquest cap de setmana: dissabte dia 12 a dos quarts de nou del vespre i l’endemà diumenge, una mica abans: a les set de la tarda.

Etiquetes: 8mIgualtat
Notícia anterior

El 37è Carnaval Infantil del Camp del Rei torna a omplir els carrers del barri de disbauxa 

Notícia següent

Vilanova reclama la plena igualtat i ret homenatge a les dones que ens han precedit

Relacionat Notícies

Marc Bernáldez maig 22
Ajuntament

La Tribuna de Ràdio Nova – Marc Bernáldez d’ERC Vilanova del Camí

18 de maig de 2022
Bassa de Capellades
Medi Ambient

Vilanova haurà d’adoptar mesures especials d’estalvi d’aigua davant la sequera que afecta l’aqüífer Carme-Capellades

18 de maig de 2022
reunio poligons
Economia

L’Ajuntament de Vilanova del Camí busca la complicitat de la Diputació per modernitzar els Polígons dels Plans

18 de maig de 2022
Notícia següent
8M Ajuntament_lliurament manifest (14)

Vilanova reclama la plena igualtat i ret homenatge a les dones que ens han precedit

Cercador

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
vilanova vilanova logo letra (1)
televisio vilanova logo letra (1)
radio nova logo letra (1)
vilanovainformacio.cat - Portal de Comunicació de Vilanova del Camí

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Per a més informació

  • Contacta
  • Ràdio en línia
  • Podcast
  • Butlletí digital
  • Avís legal i política de privacitat
  • Política de cookies (EU)

Segueix-nos

No hi ha resultats
Veure tots els resultats
  • Notícies – Vilanova Informació
    • Ajuntament
    • Cultura
    • Comunicació
    • Esports
    • Economia
    • Societat
  • Ràdio en línia – radionova.cat
  • Programes i podcasts
  • Butlletí digital
  • Contacta

© 2019 RadioNova - Ajuntament de Vilanova del Camí

Manage Cookie Consent
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Preferències
{title} {title} {title}
Enviar missatge
1
radionova.cat
Hola 👋
Aquest és el WhatsApp de Ràdio Nova.