- Vilanova del Camí registra l’índex més baix de risc de brot a la conca d’Òdena
- Els pitjors registres de la conca els dona Igualada, on l’epidèmia encara creix
El municipi es dibuixa després de moltes setmanes en color verd en el mapa de Catalunya, amb un índex de risc de brot molt baix del 16.05. En els últims 7 dies només s’han diagnosticat 2 casos amb PCR positiu, i els acumulats en les dues darreres setmanes són una desena.
La incidència acumulada és molt baixa, només del 32.11 i la taxa de reproducció de l’epidèmia continua per sota de l’1, al 0.50.
A Igualada l’epidèmia encara creix i el risc es manté força semblant a la setmana passada
L’índex de risc continua molt alt a Igualada amb 348.87 i la incidència acumulada de diagnosticats els últims 14 dies per cada 100.000 habitants és de 312.76.
S’han diagnosticat 64 casos amb PCR els últims 7 dies i el total en les dues últimes setmanes han estat de 127. La taxa ponderada setmanalment està a l’1.12.
A Santa Margarida de Montbui el risc continua alt a 115.03, tot i que ha registrat una positiva progressió respecte la setmana passada i ha disminuït la taxa de reproducció de l’epidèmia que es troba al 0.64.
S’han diagnosticat 4 PCR en els últims 7 dies. Amb 18 positius en total en les dues darreres setmanes, la incidència acumulada de diagnosticats és de 180.36.
I per últim a Òdena l’índex de risc és baix, concretament està al 47.06 i l’evolució també sembla molt positiva. Només hi ha hagut 1 cas diagnosticat amb PCR en l’última setmana i han estat 4 en els últims 14 dies.
La incidència acumulada és de 109.80 i la taxa de reproducció de l’epidèmia està a 0.43.
Cap grup escolar confinat a Vilanova, Montbui i Òdena
Pel que fa a la incidència a les escoles cal subratllar que a dia d’avui, no hi ha cap grup confinat ni a Vilanova del Camí, ni tampoc a Santa Margarida de Montbui, ni a Òdena. A Igualada sí que es registren un total de 5 grups confinats: a l’Escola Anoia, a l’Àuria, a l’Ateneu, al Milà i dos grups als Maristes.
Cribratge intensiu a la població d’Igualada i Montbui
A partir de demà i durant tres dies consecutius es farà un cribatge massiu a Igualada per detectar casos de Covid-19. L’organitza el Departament de Salut, amb la col·laboració de l’Institut Català de la Salut, el Consorci Sanitari de l’Anoia i l’Ajuntament d’Igualada. Es farà, dimarts, dimecres i dijous, al recinte de l’Escorxador d’Igualada, en horari de 9 del matí a 7 de la tarda, sense interrupció.
El cribatge, que es farà amb testos antígens ràpids, pretén especialment localitzar persones que puguin ser portadores del coronavirus de forma asimptomàtica i així tallar cadenes de transmissió.
Per accedir al cribatge només cal ser major de 16 anys i no haver passat anteriorment la Covid-19.
D’altra banda, Salut també organitzarà a partir de demà un cribatge massiu a Masquefa, i divendres el faran a Santa Margarida de Montbui, concretament a Mont Àgora, de 9 del matí a una del migdia i de 3 a 5 de la tarda.