

L’enganxada dels primers cartells ha donat el tret de sortida, aquesta mitjanit, a la campanya electoral de les Municipals 2019. A Vilanova del Camí la majoria de candidatures van sortir al carrer. Primer es van trobar a la plaça del Mercat per compartir la foto conjunta d’inici de campanya, convidats per l’emissora municipal Ràdio Nova.
Amb bon humor i vestits amb roba còmoda per emprendre la feina que suposa l’enganxada de cartells, els candidats van anar fent cap, una mica abans de mitjanit, fins al lloc de la convocatòria, a la cruïlla del carrer Onze de setembre amb Mossèn Borràs, dins la plaça del Mercat.
Mirades al rellotge, salutacions amb més o menys timidesa -algunes depenent de l’experiència en el camp polític- i comentaris que desvetllaven -o si més no, donaven a entendre- algunes estratègies presses, perquè algunes candidatures ja tenien membres repartits en altres punts del municipi, disposats a encetar la nit i ocupar els “bons llocs” o els que consideren crucials per a la major visibilitat dels cartells.
Tampoc no hi van faltar l’intercanvi de piropos entre candidatures, alguns fins i tot per reconèixer que l’adversari havia sortit molt guapo a la foto de propaganda o que s’havia espavilat per col·locar l’escala al fanal de la plaça.
A mitjanit en punt, els candidats reunits, cartell en mà, es van deixa fer la primera foto electoral conjunta. D’esquerra a dreta de la imatge, sense correspondre en aquest cas a la connotació política d’un extrem o altre, hi havia: Noemí Trucharte pel PSC, Francisco Palacios per VA, Imma González per DECIDE, Jordi Baron per Junts per Vilanova, Vanesa González per V365, Aitor Colet pel PP, Jose Manuel Escarmena per Podemos i Marc Bernáldez per ERC. Els vuit es van fer la foto conjunta, cartell en mà, a excepció de Baron que va lluir samarreta amb logo de partit, a falta de cartell.
Van faltar a la foto els candidats de Ciudadanos i Veïns amb Veu, Alejandro Merino i Juan Manuel Cividanes, tot i que també van fer enganxada de cartells.
De ben segur la foto conjunta, amb tot els candidats, es podrà fer el dimecres 15 de maig, a Can Papasseit, en l’acte de presentació pública a la població vilanovina dels caps de llista i dels respectius programes electorals.